وقتی زیرمجموعه فرانسوی ب ام و از آقای فرد کروگر (Fred Krugger Betrand) خواست تا یک موتورسیکلت سفارشی را برای آنها بسازد، نمی دانست که در آخر کار باید با چنین موجود عجیب و غریبی روبرو شود . . . !
نام این سیکلت را NURB گذاشته اند؛ طرفداران آلمانی شاید با شنیدن این نام به یاد Nurburgring بیفتند ولی نه! دلیل اصلی این چیز دیگری است. آنطور که آقای کروگر می گوید NURB از ابتدای عبارت Non-Uniform Rational B-spline آمده؛ منظور از این عبارت نوعی طراحی خاصی است که در آن طراح بدون هیچ محدودیتی و حتی بدون توجه به کاربردی بودن یا نبودن طرح، ایده های خود را عملی می کند.
NURB بر پلتفرم اصلاح شده تورینگ های سنگین وزن ب ام و K1600 ساخته شده و همین موضوع نیز کار طراح بلژیکی آن را سخت می کرد، چون باید تمام تکنولوژی های مدرن این سیکلت را در یک ظاهر کلاسیک که با الهام از کافه ریسر های دهه 70 میلادی طراحی شده، قرار می داد.
برای رینگ 21 اینچی آن در جلو از کالیپرهای 6 پیستونی و برای رینگ 20 اینچی عقبی آن نیز از کالیپرهایی با 4 پیستون استفاده شده که روی آنها نام کمپانی Beringer حک شده است.
از آنجایی که در NURB رادیاتور جلو به کناره بدنه منتقل شده حالا می توان خیلی راحت هدرزهای شش تایی انجین را دید. همچنین این سیکت یک باک اضافه نیز دارد که در قسمت انتهایی آن جاسازی شده است. در مورد انجین نیز NURB تفاوتی با مدل های استاندارد K1600 ندارد؛ یعنی همان انجین 6 سیلندر 1.6 لیتری 160 اسبی منتظر شماست!