توبیاس موئرز، رئیس AMG، تأیید کرده که یک موتور ۴ لیتری جدید V8 جایگزین تمام V8 های کنونی و شامل تولیدات غیر AMG خواهد شد. گفته موئرز:
این موتور جایگزین موتور ۵/۵ لیتری ما خواهد شد.
در همین حال، مرسدسبنز نسخه مخصوص به خودش را در یک خط تولید استاندارد میسازد. ولی موتورهای مورد استفاده در مدلهای AMG با تکیه بر اصل «یک مرد، یک موتور» در افالترباخ ساخته خواهند شد.
تمام مدلهای واقعی AMG، عنوان “بنز” را از دست خواهند داد و همانند GT جدید و C63 به صورت مرسدس-AMG شناخته خواهند شد.
موئرز همچنین طرح کلی یک هایپرکار AMG را در آیندهای نزدیک ارائه داد:ما را نباید با پورشه یا فراری مقایسه کرد؛ اینکه برآورد بیش از حدّی از برند خود نداشته باشیم، اهمیت زیادی داد. AMG هنوز به این سطح نرسیده است. حداقل در حال حاضر به این سطح نرسیده است.
وی همچنین میگوید که این کمپانی مشغول کار روی سری Black نیست. ولی در همین حال وضعیت نامعلوم برند زیرشاخه را تکذیب کرده است. وی در این باره اضافه میکند:ما در حال حاضر محصولات بینظیری را به خط تولیدی معمولی خود افزودهایم و نمیتوانیم به چیز دیگر فکر کنیم.
همچنین خبری از AMG های با پیشرانه دیزل و همینطور نسخه دو دیفرانسیل GT نخواهد بود. با این حال، از این به بعد در هر خودروی AMG با دیفرانسیل عقب، یک دیفرانسیل با لغزش محدود به صورت استاندارد ارائه میشود.
موئرز همچنین تأیید کرده که موتور قدیمی ۶ لیتری V-12 به صورت گسترده در مهندسی آن تجدیدنظر صورت خواهد گرفت و در همین حال، برخی المانهای هیبریدی به آن اضافه میشود تا بتواند اهداف زیستمحیطی کشور چین را برآورده کرده و همینطور موضوع شایعه شده اضافه شدن چهار سیلندر دیگر به V8 جدید را کنار ببرد.
در مورد مرسدس-AMG GT کنونی نیز، موئرز میگوید که فروش این خودرو در سالهای ۲۰۱۵-۱۶ به اتمام میرسد.