2014 Kia Hybrid Optima



یک سال زودتر از همتای بنزینی خود، کیا اپتیما هیبریدی فیس لیفت 2014 در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2014 که در حال حاضر در جریان است معرفی شد. این مدل هیبریدی مجموعه‌ای از پیشرفت‌هایی منحصر به فرد هم در داخل و هم در طراحی خارجی دارد و در عین حال توانسته بازده مصرف سوخت خود را به مقدار زیادی بهبود ببخشد.



آپگریدهای طراحی خارجی که در مدل فیس لیفت استاندارد ارائه شده بود، در این مدل هیبریدی به روز رسانی شده نیز اعمال شده است. سپر جلو سفارشی است، و دارای دریچه‌هایی به منظور کاهش میزان اصطکاک و افزایش بازده سوخت می‌باشد. رینگ‌های سبک و منحصر به فرد 16 و 17 اینچی این خودرو نیز به افزایش میزان بهره وری آئرودینامیکی خودرو کمک می‌کنند.
2014 Kia Optima Hybrid

2014 Kia Optima Hybrid


در طراحی قسمت جلوی خودرو، یک جلو پنجره‌ی جدید، چراغ‌های LED و نشان کیا اپتیما روی گلگیرهای آن وجود دارند که فقط مختص این مدل هیبریدی می‌باشند. در داخل خودرو، یک پکیج اختصاصی چرم سفید وجود دارد که طراحی داخلی خودرو را لوکس‌تر می‌کند. همچنین در لیست آپشن ها امکان انتخاب یک صفحه‌ی نمایش 8 اینچی با رزولوشن بالا و سیستم صوتی Infinity با 8 اسپیکر نیز وجود دارد.


کیا اپتیمای هیبریدی مجهز به یک موتور 2.4 لیتری می‌باشد که در کنار آن یک موتور الکتریکی دیگر با 47 اسب بخار نیرو و باتری 47 کیلو واتی لیتیوم پلیمر قرار گرفته است. این مجموعه در کل 199 اسب بخار نیرو و 320 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌نمایند. در بازار آمریکا، این خودرو مصرفی معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت.