http://bia2it.com/portals/bia2it.com/mobail,tablet/huawei-ascend-p2.jpg


گوشی Ascend P2 تقریباً همانند نسل پیشین این گوشی — یعنی Ascend P1 – از بدنه ای باریک برخوردار است. البته ضخامت این گوشی قدری بیشتر است (۸٫۴ میلی متر در مقابل ۷٫۷ میلی متر) و به دلیل برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر ابعاد بزرگتری دارد




در اولین روز از نمایشگاه MWC 2013 در شهر بارسون، هواوی از گوشی جدید خود با نام Ascend P2 پرده برداری نمود. این گوشی نسل بعدی پرچمدار قبلی این کمپانی یعنی Ascend P1 می‌باشد. صفحه نمایش اسند پی 2 یک صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD است که تراکم پیکسلی 312ppi را ارائه می‌نماید. همچنین این صفحه نمایش مجهز به روکش ضد خش Gorilla Glass 2 می‌باشد. اما سخت افزار این گوشی را یک پردازنده چهار هسته ای K3V2 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد که 1 گیگابایت حافظه رم نیز به سرعت عمل بهتر آن کمک می‌کند. هواوی بر روی این گوشی از نسخه 4.1 یا JellyBean سیستم عامل اندروید استفاده نموده است. رابط کاربری Emotion UI 1.6 نیز به کاربران در استفاده راحت‌تر از گوشی کمک می‌نماید. اما دوربین 13 مگاپیکسلی با امکانات فراوان نرم افزاری، دوربینی است که هواوی برای Ascend P2 در نظر گرفته است. همچنین یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز جهت انجام مکالمات تصویری در جلوی گوشی قرار دارد. در ضمن، تکنولوژی‌های Quick Power Control و Automated Discontinuos Reception نیز بر روی Ascend P2 قرار دارند که طبق ادعای کمپانی هواوی، مصرف باتری و زمان شارژ شدن گوشی را تا 25 درصد کاهش می‌دهند.
گوشی Ascend P2 تقریباً همانند نسل پیشین این گوشی — یعنی Ascend P1 – از بدنه ای باریک برخوردار است. البته ضخامت این گوشی قدری بیشتر است (۸٫۴ میلی متر در مقابل ۷٫۷ میلی متر) و به دلیل برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر ابعاد بزرگتری دارد

یکی از ویژگی های گوشی Ascend P2 که هواوی مانور تبلیغاتی گسترده ای بر روی آن می دهد قابلیت ارتباطی LTE Cat 4 با سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. در همین راستا Yves Maitre — نائب رئیس بخش Mobile Multimedia & Devices اپراتور Orange فرانسه چنین اظهار داشته است:

«ما مفتخریم که دوباره با هواوی همکاری می کنیم تا برای مشتریانمان دسترسی سریعتر و راحت تری را به محتواهای مورد علاقه شان فراهم کنیم. ما تحت تأثیر طراحی این گوشی قرار گرفته ایم و منتظریم تا هر چه زودتر گوشی Ascend P2 را به دست مصرف کنندگان برسانیم.»

گوشی Ascend P2 به یک پردازنده ۴ هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی مجهز بوده و از ۱ گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. متأسفانه امکان ارتقاء حافظه توسط کارت های حافظه برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

صفحه نمایش Ascend P2 از نوع LCD بوده و قطری برابر ۴٫۷ اینج و رزولوشنی برابر ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل (HD) دارد. بدین ترتیب دانسیته پیکسل ها در این صفحه نمایش حدوداً ۳۱۲ پیکسل بر اینچ خواهد بود (قدری بیشتر از دانسیته پیکسل های صفحه نمایش Galaxy S III که رزولوشنی مشابه اما قطری ۴٫۸ اینچی دارد.) صفحه نمایش Ascend P2 با نسل دوم Gorilla Glass پوشیده شده و بدین ترتیب در مقابل آسیب و خراشیدگی مقاومت بالایی دارد.

بنا به گفته هواوی فناوری لمس جادویی (Magic Touch) که در Ascend P2 به کار رفته حساسیت بالاتر و پاسخگویی سریعتری را برای صفحه نمایش این گوشی به ارمغان می آورد و حتی می توان با دستکش نیز با صفحه نمایش آن کار کرد. این گوشی قادر است که به طور خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش خود را با نور محیط تطبیق دهد تا در شرایط نوری گوناگون کاربران بتوانند به راحتی با گوشی کار کنند.

گوشی Ascend P2 به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی BSI با قابلیت تصویر برداری HDR و فوکوس خودکار، دارای فلش LED و امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰p HDR با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه مجهز است. دوربین ثانویه این گوشی نیز ۱٫۳ مگاپیکسلی بوده که مکالمه تصویری و فیلمبرداری ۷۲۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را میسر می سازد. هواوی مدعی است که به با کار گیری الگوریتم های پیچیده برای دوربین، قابلیت تصویربرداری HD مناسب را حتی در شرایط وجود نور پس زمینه فراهم آورده است.

همچنین وجود کلید فیزیکی اختصاصی برای دوربین که در کناره گوشی قرار گرفته امکان دسترسی سریع برای عکس برداری را برای کاربر فراهم می آورد. با یک بار کلیک نمودن دوربین فعال می شود و با کلیک دوم عکس گرفته می شود.

قابلیت های ارتباطی گوناگونی نظیر وای-فای، بلوتوث ۴٫۰ + EDR و میکرو یو اس بی برای گوشی Ascend P2 درنظر گرفته شده است. قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز — که البته تنها برای برخی بازارها ارائه می شود — امکان استفاده از این گوشی به عنوان بلیط الکترونیکی را فراهم کرده و پرداخت از طریق گوشی و ارتباط با وسایل مجهز به فناوری NFC را میسر می سازد.

باطری گوشی Ascend P2 ظرفیتی برابر ۲,۴۲۰ میلی آمپر ساعت دارد و طبق گفته هواوی فناوری های اختصاصی Quick Power Control (یا QPC) و Automatic Discontinous Reception (یا ADRX) موجب می شود تا این گوشی در مقایسه با اسمارت فون های مشابه تا ۲۵ درصد مصرف توان کمتری داشته و در نتیجه طول عمر باطری آن افزایش یابد.

گوشی Ascend P2 به نسخه ۴٫۱ سیستم عامل اندروید گوگل — ملقب به جلی بین — مجهز است و هواوی از واسط کاربر اختصاصی خود با نام Huawei Emotion UI بر روی اندروید ۴٫۱ استفاده نموده. در این واسط کاربر UniHome پنل های Home را با منوی اصلی ترکیب نموده است. کاربر می تواند با استفاده از Me Widget (که هواوی درخواست حق اختراع آن را نیز ثبت نموده) اطلاعات مورد نیاز خود را در یک ویجت تکی دارای قابلیت سفارشی سازی ترکیب نماید.

بر روی واسط کاربر Emotion UI هواوی برنامه هایی برای پیگیری مصرف ترافیک بصورت بلادرنگ، پاکسازی دوره ای سیستم، خاتمه دادن سریع به برنامه های بلااستفاده، پاک سازی Cache، ضد ویروس، ذخیره سازی انرژی، مدیریت نرم افزاری و … به صورت پیش فرض نصب شده است.

گوشی Ascend P2 قرار است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شود و احتمالاً قیمتی در حدود ۴۰۰ یورو خواهد داشت.


مزایا:
صفحه نمایش 4.7 اینچی با پنل IPS
سخت افزار مناسب
پشتیبانی از 4G، 3G، Wi-Fi، GPRS و Edge
فناوری‌های NFC و DLNA
دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمات تصویری
پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید بهینه سازی مصرف انرژی


معایب:
عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی