موتورولا Moto X با این فرضیه که نیرومند ترین گوشی موجود در بازار است جلب توجه نمی‌کند بلکه از چندین ویژگی وسوسه انگیز دیگر بهره می‌برد. نخست اینکه دارای یک بسته نرم افزاری تقریبا کامل است و به نسخه 4.2.2 اندروید Jelly Bean مجهز است، اگرچه متاسفانه دارای اندروید 4.3 Jelly Bean نیست.




بجز این جالب ترین قابلیت آن دوربین است چرا که دوربین این گوشی از یک تکنولوژی هوشمند با عنوان Clear pixel استفاده می کند که حداکثر 75 درصد، نور بیشتری را برای حسگر دوربین فراهم می‌کندو این در مقایسه با دوربین‌های معمولی در گوشی‌های هوشمند است.
این گوشی به X8 Mobile Computing system مجهز است که به طور اختصاصی توسط موتورولا ایجاد شده و مبتنی بر تراشه Snapdragon S4 pro با دو هسته krait در 1.7GHz است، اگرچه برای کارهای اختصاصی مختلف دارای پردازنده های بیشتری است.
پردازنده گرافیک Adreno 320 و 2GB RAM نیز فراهم شده است.
موتورولا Moto X از چهار باند GSM/ GPRS/ EDGE، چهار باند UMTS/ HSPA و 100Mbps با آنتن ثانویه LTE پشتیبانی می‌کند.
طراحی آن به صورت صفحه لمسی ساده است چرا که ابعاد گوشی 129.3در 65.3در 10.4 میلیمتری و وزن آن 130 گرمی است.
صفحه نمایش 4.7 اینچی لمسی خازنی آن دارای وضوح 1280 در 720 ) 720P پیکسل) است که 16 میلیون رنگ را نشان می‌دهد و از نوع RGB AMOLED با پوشش Gorilla Glass مخفی است که تراکم پیکسل آن نیز 316ppi است.
این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایت موجود است.
دوربین اصلی 10 مگاپیکسل Clear pixel آن دارای کانون اتوماتیک با پیکسل‌هایی در اندازه 1.4µm، منفذ f/2.4، نسبت صفحه 16:9، تشخیص چهره، حالت HDR، پانوراما و geotagging است.
دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی آن دارای قابیلت فیلمبرداری Full HD است و ویژگی Quick capture به شما امکان می‌دهد با دو بار خم کردن مچ دست خود، دوربین را فعال کنید.
موتورولا Moto X همچنین از دو باند Wi-Fi hotspot ، Wi-Fi a/b/g/n/ac، بلوتوثLE 4.0، پورت استاندارد micro USB با MHL و USB Host، گیرنده GPS با GLONASS ،A-GPS، سوکت صوتی 3.5 میلیمتری، NFC و به اشتراک گذاشتن بی سیم صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. اطراف پنل قاب پشت و لبه به لبه شیشه منحنی Gorilla Glass در قاب جلو را پلاستیک مرغوب در برگرفته است.
در این گوشی دو میکروفن برای برطرف کردن نویز وجود دارد و در قطعات الکتریکی آن پوشش آب گریز بکار گرفته شده است تا در باران بدون مشکل بتوان با آن کار کرد.
در این گوشی امکاناتی مانند سیستم صفحه نمایش فعال، نمایش هشدارها روی قسمتی از صفحه در صورت خاموش بودن صفحه نمایش، کنترل بدون لمس صفحه و قابلیت های کنترل صوتی در حالت آماده به کار (در صورت خاموش بودن صفحه نمایش) وجود دارد.
توان باطری 2200 میلی آمپر است. بطور کلی می‌توان گفت که در موتورولا Moto X ویژگی‌‌های بیرونی گوشی نیز مانند امکانات داخلی آن جذاب است.
در این گوشی نوع جدیدی از شیشه Gorilla Glass وجود دارد که دارای انحنا به طرف لبه‌های گوشی است و کل قاب جلو را دربرمی‌گیرد.
قاب پشت گوشی از مواد پلاستیکی با کیفیت بالا ساخته شده و در 18 رنگ مختلف موجود است.
صفحه نمایش 4.7 اینچ AMOLED در این گوشی دارای وضوح p 720 است که مشاهده رنگ‌ها روی آن لذت بخش است و علاوه بر آن لمس صفحه نمایش نیز بسیار خوشایند است.
دلیل آن وجود لایه Magic Glass روی صفحه نمایش است که در همکاری با Corning برای حفاظت بیشتر طراحی شده و علاوه بر این، لبه‌های منحنی صفحه نمایش نیز تاثیرگذار است.
در نتیجه انتخاب این اندازه برای صفحه نمایش و حاشیه‌های کم در اطراف آن به راحتی می‌توان موتورولا Moto X را در جیب جا داد و کار کردن با آن نیز راحت است.
این صفحه نمایش برخلاف RAZR HD دارای یک ماتریس RGB است بنابراین تراکم پیکسل 316ppi موجب می‌شود صفحه نمایش بسیار شفاف به نظر برسد.
صفحه نمایش AMOLED با اینکه رنگ‌های زیبا و کنتراست خوبی دارد ویژگی Active Display را نیز فعال می‌کند که هشدارها را به راحتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش نیز روی صفحه نشان می‌دهد.
این ویژگی از بخشی از صفحه برای نشان دادن ساعت و هریک از هشدارها استفاده می‌کند.
قاب پلاستیکی پشت گوشی، طرح دار به نظر می‌رسد که این طرح‌ها از خود ساختار پلاستیکی نیستند و با ظرافت روی آن رنگ آمیزی شده است.
نکته جالب طراحی در قاب پشت یک دایره برجسته در اطراف لوگوی موتورولا درست زیر LED دوربین است.
ویژگی Quick Capture در دوربین که بطور اتوماتیک دوربین به راحتی از حالت قفل با دو بار خم کردن مچ دست، اجرا
می‌کند.
باطری گوشی قابل تعویض نیست و دارای توان 2200mAh است که در مکالمه مداوم در یک شبکه 3G تا 13 ساعت و در کار با برنامه‌های مختلف گوشی تا 24 ساعت شارژ را حفظ می‌کند. موتورولا تراشه موجود در Moto X را X8 می‌نامد اما هسته پردازش آن یک Snapdragon S4 pro معمولی با پردازنده دو هسته‌ای Krait در 1.7GHz است و همچنین دارای 2GB RAM و پردازنده گرافیک Adreno 320 است که از این نظر درست مانند موتورولا Ultra ، Droid MAXX و Mini و سایر گوشی‌ها مانند سونی Xperia sp است.
جالب ترین ویژگی این گوشی را می‌توان حسگر دوربین 10Mp منحصر به فرد آن در نظر گرفت که از تکنولوژی "Clear pixel" موتورولا استفاده می‌کند و از پیکسل‌های 1.4 میکرون (در اندازه دوربین های 8Mp) استفاده می‌کند، اگرچه در عوض ماتریس RGBG به یک ماتریس RGBC مجهز است که 75 درصد نور بیشتری را می‌گیرد.