علی‌رغم تمامی حرف و حدیث‌ها و نقد صریح بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان بازار به ویندوز 8 و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران اصلی این کمپانی که وی را می‌توان پدر مایکروسافت نامید، در تازه‌ترین اظهارنظر در مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس سوئیس ابراز داشته که مایکروسافت خوب ظاهر شده‌ است.



آیا ویندو 8 پروژه‌ی موفقیت آمیزی بوده است؟ حقیقت آن است که هیچ کس از این موضوع اطمینان ندارد، اما حداقل به نظر می‌رسد مدیر نیمه وقت این شرکت عظیم فناوری، بیل گیتس از نتایج بدست آمده رضایت نسبی دارد و سیستم عامل تازه‌ی مایکروسافت را موفق می‌داند.

در خلال مصاحبه‌ی شبکه‌ی خبری CNBC در مجمع اقتصاد جهانی که همه ساله در همین روزها برگزار می‌شود، وی در پاسخ خبرنگار این شبکه که از او پرسیده بود آیا قصد دارد دوباره بر کرسی مدیر عاملی مایکروسافت تکیه زند یا خیر، گیتس تلویحاً آمادگی خود را برای کمک فکری به شرکت ابراز داشت و گفت که ویندوز 8 و تبلت سرفیس بدون حضور تمام وقت وی به نتایج «خوبی» رسیده‌اند.

این در حالی است که مایکروسافت مدعی است تاکنون بیش از 60 میلیون نسخه از ویندوز 8 را به فروش رسانده است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا تمامی این آمار فروش مربوط به خریداران نهایی بوده یا خرید تولیدکنندگان سخت‌افزاری (جهت نصب سیستم‌عامل بر روی تولیدات تازه) را نیز شامل می‌شود.

شرکت مطالعه‌ی بازار NPD پیش‌بینی می‌کند که ویندوز 8 موفق نشده از میزان رکود و کاهش فروش بازار رایانه‌های شخصی بکاهد، و حداقل برخی از شرکای این کمپانی مثل شرکت، ایسر یا فوجیتسو از کارایی این سیستم‌عامل تازه رضایت ندارد. این در حالی است که خبرها حاکی از آن است که میزان فروش ویندوز 8 حتی کمتر از تخمین‌های کارشناسان خود مایکروسافت بوده است.

هنوز برای قضاوت پیرامون موفقیت یا عدم توفیق این سیستم‌عامل یا تبلت سرفیس زود است، باید منتظر بود تا زمان همه چیز را به روشنی نشان دهد. البته قرار است مایکروسافت در دو هفته‌ی آینده تبلت سرفیس پروی خود که از پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کنند را به بازار عرضه نماید، عاملی که می‌تواند برای تضمین آینده‌ی مایکروسافت در بازار تبلت‌ها حیاتی باشد.


منبع : زومیت