VR Headset Samsung 


سامسونگ به لطف استقبال گسترده از تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند گلکسی، تلویزیون‌ها و اخیرا ساعت‌های هوشمند، معروف شده است. این کمپانی کره‌ای که طیف وسیعی از محصولات را در شاخه‌های گوناگون تولید می‌کند، حالا قصد دارد وارد یک شاخه کاملا جدید و متفاوت شود: هدست‌های واقعیت مجازی.




منابع نزدیک به سامسونگ گزارش کرده‌اند که هدست واقعیت مجازی سامسونگ نه تنها با تلفن‌ها و تبلت‌های سری گلکسی سازگار است، بلکه امکان اتصال آن به دیگر گجت‌ها نیز وجود خواهد شد. در واقع سامسونگ تلاش می‌کند تا وارد بازار فوق‌العاده جذاب و رو به رشدِ گجت‌های پوشیدنی سازگار به واقعیت مجازی شود. جایی که در حال حاضر توسط Oculus (که حالا بخشی از فیس‌بوک به شمار می‌رود)، هدست سونی و چندین شرکت دیگر در حال توسعه است.

 گزارش شده که سامسونگ نیز امسال هدست واقعیت مجازی خود را عرضه خواهد کرد. سامسونگ قصد دارد مستقیما وارد بازار Oculus Rift فیس‌بوک و پروژه Morpheus سونی شود. جالب است بدانید که برخی از توسعه دهندگان نزدیک به سامسونگ، نمونه اولیه از هدست این شرکت را در اختیار گرفته‌اند و در حال کار بر روی آن هستند. در حال حاضر، که این هدست در فاز توسعه قرار دارد از ابزارهای گلکسی پشتیبانی می‌کند، اما قرار است وقتی نهایی شود با تلفن‌های غیر گلکسی و همچنین تلفن و تبلت‌های آینده گلسی سازگار باشد.

ظاهرا هدست جدید سامسونگ با عینک هوشمندی Galaxy Glass که پیش‌تر شاهد فاش شدن اطلاعاتی درباره آن بودیم، متفاوت است. سامسونگ با عینک هوشمند خود گوگل‌گلس را هدف قرار داده و با هدست واقعیت مجازی نیز به دنبال رقابت با محصولات این شاخه است. هدست در حال توسعه سامسونگ قرار است چیزی شبیه به هدست اندرویدی GameFace باشد.

markIV
هدست اندرویدی GameFace

گفته می‌شود هدست سامسونگ به یک صفحه OLED مجهز شده که در مقایسه با اوکولس فیس‌بوک کیفیت بهتری را ارایه می‌کند. هنوز مشخص نیست که هدست به چه طریقی به تلفن یا تبلت متصل می‌شود، اما می‌توان حدس زد که اتصال به آن‌ها در هر دو حالت با سیم و بی‌سیم میسر خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم که هدست واقعیت مجازی سامسونگ امکان دنبال کردن حرکات سر کاربر را داراست یا خیر! هر دو پروژه Oculus Rift و Project Morpheus دارای دوربین‌های مستقلی هستند که حرکت سر کاربر را دنبال می‌کنند و همچنین از طریق سنسورهای خاصی عمق سوژه مورد نظر خود را تشخیص می دهند.

گزارش شده که سامسونگ هر چند قصد دارد تا با هدست‌های نام‌برده شده از سونی و فیس‌بوک رقابت کند، اما کره‌ای‌ها بازار میانی را هدف قرار داده‌اند و قصد دارند تا یک هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت تولید کنند. البته نباید انتظار یک محصول بسیار ارزان را داشت، اما ورود سامسونگ احتمالا به معنی پایین آمدن قیمت کل محصولات این شاخه خواهد بود؛ چرا که فضای رقابتی در بازار نوپای گجت‌های پوشیدنی مرتبط با واقعیت مجازی ایجاد خواهد شد. برخلاف ساعت‌های هوشمند Galaxy Gear، سامسونگ قصد ندارد تا از سیستم‌عامل تایزن در هدست واقعیت مجازی خود بهره ببرد.

این ابزار قرار است بیشترین کاربرد را در بازی‌ها داشته باشد، اما کدام دسته از بازی‌ها؟ بازی‌های اندرویدی! انتظار می‌رود نسل جدید بازی‌های اندرویدی از قابلیت واقعیت مجازی هدست‌ها پشتیبانی کنند و به این ترتیب بازی‌ها وارد فاز جدیدی شوند.

هنوز پرسش‌های بسیاری در باره هدست واقعیت افزوده سامسونگ بدون پاسخ باقی مانده است، اما احتمالا همچون روال همیشه محصولات سامسونگ طی روزهای آتی شاهد فاش شدن اطلاعات بسیاری در این باره خواهیم بود.