samsung circular display smartwatch


از زمانی که بحث ساعت‌های هوشمند جدی شد و چندین مدل از آنها به بازارها عرضه شدند، شاید طرح ساعت Moto 360 متمایزترین در نوع خود باشد. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز درصدد معرفی یک ساعت‌هوشمند با صفحه‌نمایش دایره‌ای شکل مانند Moto 360 است.




پتنت‌های مربوط به سال گذشته نشان‌ می‌دهند این تولید‌کننده کره‌ای در حال کار روی یک رابط تعاملی جدید است تا بتواند از ویژگی‌های آن در ساعت‌هوشمند با صفحه‌نمایش مدور بهره ببرد.

اطلاعات فاش شده از این پتنت حکایت از یک سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی و همچنین سنسور اپتیکال روی بند ساعت دارند. از دیگر موارد قابل اشاره در موردساعت جدید سامسونگ این است که به صورت یک ساعت کاملاً مستقل عرضه نمی‌شود؛ بلکه باید به یک گوشی‌‌هوشمند یا تبلت متصل گردد تا بتواند اطلاعات و هشدارهای ورودی به گوشی و تبلت را نمایش دهد.

اگرچه سامسونگ طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، در پی عرضه یک گجت پوشیدنی با سیستم‌عامل Android Wear است، اما به نظر می‌رسد این ساعت‌هوشمند از سیستم‌عامل اختصاصی مانند Tizen استفاده خواهد کرد تا تعاملات مربوط به ژست‌های حرکتی در آن راحت‌تر اجرا شوند.

Untitled-2

صبر کنید؛ هنوز برای گفتن جمله‌ی سامسونگ باز هم از یک تولید کننده‌ی دیگر کپی‌برداری کرد، زود است! چرا که این پتنت‌ها متعلق به مرداد ماه سال قبل هستند که بسیار پیش از آن است که صحبتی از Android Wear یا Moto 360 شده باشد.

هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سامسونگ بخواهد چنین گجتی را به زودی به بازار معرفی کند وجود ندارد؛ همانگونه که بسیاری از مواردی که پتنت می شوند، هرگز پا به عرصه‌ی عمل و دنیای کاربری نمی‌گذارند. برخی معتقدند، سامسونگ در حال بررسی تمامی مراحل عرضه‌ی Moto 360 است تا در صورت موفقیت آن با اطمینان خاطر بیشتری این محصول را بعنوان جایگزینی برای ساعت‌هوشمند موتورولا به بازارها عرضه نماید.

Untitled-3