2014 cadillac cts 2.0t


پیشرفت در مدل جدید یک خودرو لزوماً به معنای نامناسب بودن مدل قبلی نیست. در لیستی که در ادامه می‌آید، هر کدام از ۱۴ خودروی معرفی شده در مدل ۲۰۱۴ خود، شرایطی متفاوت نسبت به قبل داشته‌اند؛ این موضوع می‌تواند بیشتر به توجه خودروسازان به نقدهای رسانه‌ای و نظرات مشتریان برگردد. خودروسازان در مدل‌های جدید خود چنین مواردی را درنظر می‌گیرند تا رضایت مشتریان هر چه بیشتر حاصل شود. در این لیست، تعدادی مدل ۲۰۱۵ نیز از خودروها وجود دارد که با توجه حضور آن‌ها در بازار، این مدل‌ها نیز گنجانده شده‌اند.




کادیلاک CTS

CTS مدل ۲۰۱۴ یک خودرو با سواری لذت‌بخش است که می‌تواند برای حکومت آلمانی‌هایی مانند آئودی و ب‌ام‌و یک تهدید به حساب آید.

2014 cadillac cts 2.0t

2014 Cadillac CTS 2.0t


شورولت کوروت استینگری

صندلی‌های شل و ول، وضعیتی کمتر از حدّ ایده‌آل برای نشستن راننده و حس یک کابین ارزان‌قیمت؛ این‌ها همه مواردی است که در C7 کوروت استینگری حذف شده است. نقطه‌های مثبت قبلی مانند موتور کوچک پر سر و صدای V8، هندلینگ بی‌نظیر و طراحی فوق‌العاده، همگی در مدل جدید نیز حضور دارند.

2014 Chevrolet Corvette Stingray

2014 Chevrolet Corvette Stingray


شورولت ایمپالا

باید مدل قبلی و مدل کنونی را از نزدیک دید تا تفاوت ایمپالای ۲۰۱۴ را کاملاً درک کرد. طراحی این شورولت بزرگ هم از بیرون و هم در داخل کابین، بی‌نظیر است و در شرایط مختلف رانندگی، ثابت می‌کند که مهندسان شاسی جنرال‌موتورز چقدر در کار خود مهارت دارند.

Chevrolet Impala 2014

Chevrolet Impala 2014


فورد فیستا ST/1.0L EcoBoost

در همین حال که فیستای معمولی برای ۲۰۱۴ ارتقا یافته، مهم‌ترین گام، و در واقع گام‌های رو به جلوی فورد فیستا، مدل‌های جدید فیستا ST و 1.0L اکوبوست هستند. اولی یک خودروی سبک و کم‌مصرف است که از یک پیشرانه چهارسیلندر توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری، یک سیستم گیربکس ۶ دنده دستی و سیستم تعلیق پایین‌تر و با صلبیت بیشتر استفاده می‌کند. 1.0L اکوبوست نیز از یک فن‌آوری خلاقانه در یک موتور یک لیتری توربوی سه سیلندر استفاده می‌کند که مصرف سوخت‌های هیبریدی را به چالش می‌کشد.

2014 Ford Fiesta ST

2014 Ford Fiesta ST


هیوندای جنسیس سدان مدل ۲۰۱۵

با اینکه اولین نسل از هیوندای جنسیس به عنوان یک خودروی لوکس سدان چندان دلچسب نبود، ولی ورژن جدید یک لوکس به تمام معناست. کار هیوندای در مورد موتورهای فوق‌العاده کنونی جنسیس متوقف شده و به جای آن بر بهینه‌سازی طراحی داخلی و تجربه رانندگی تمرکز شده است. در همین‌حال، از لوتوس برای سیستم تعلیق بهتر، کمک گرفته شده است.

2015 Hyundai Genesis

2015 Hyundai Genesis


جیپ چروکی

مدل لیبرتی شاسی‌بلند جیپ یک طراحی خام و ناخوشایند بود؛ در نتیجه کاملاً قابل‌توجیه است که این برند به دنبال یک نام قدیمی و خوشنام در بین محصولات قدیمی خودش برای جایگزین لیبرتی بگردد. با این حال، جیپ چروکی جدید نسبت به مدل قدیمی طراحی متفاوتی دارد و البته این تفاوت از نوع «خوب» است. چروکی در حال حاضر قابلیت خارج از جاده بسیار خوبی دارد، ظاهر بسیار تهاجمی دارد و هندلینگی نیز مانند گرند چروکی.

2014 Jeep Cherokee Trailhawk

2014 Jeep Cherokee Trailhawk


لندروور رنج روور اسپورت

رنج روور اسپورت اولیه آن به قدری که از عنوان «اسپورت» انتظار می‌رود، عملکرد بالایی نداشت. دلیل این موضوع شاید بیشتر به وزن بالای خودرو برمی‌گشت. مدل جدید اسپورت که آلومینیوم بیشتری در آن به کار رفته، به جای پلتفرم لندروور LR4 از پلتفرم رنج‌روور استفاده می‌کند که باعث خودرویی سریع و واقعاً اسپورتی باشد.

2014 land-rover range-rover sport supercharged

2014 land-rover range-rover sport supercharged


لکسس IS350 F Sport

همانند فیستاهایی که در این لیست بودند، در این مورد نیز به عضو جدید خانواده اسپورت لکسس IS اشاره می‌شود؛ یعنی بالاتری سطح IS350 F اسپورت که در یک مقایسه با ب‌ام‌و سری ۳ و کادیلاک ATS توانست پیروز و سربلند بیرون آید. قدرت خروجی موتور در این خودرو، هیجان زیادی را ایجاد می‌کند و تجربه رانندگی در داخل کابین بسیار لذت‌بخش است. این مدل در مقایسه با شرایط یکنواخت نسل قبلی IS، پیشرفت زیادی داشته است.

2014 Lexus is350 F-Sport

2014 Lexus is350 F-Sport


مزدا 3

مزدا 3 از همان ورودش در بازار از سال ۲۰۰۴ با طراحی دلپذیر و رانندگی هیجان‌انگیزش در میان بهتر خودروهای کامپکت بوده است. نسل سوم باز هم بر اساس چارچوب طراحی مدل قبلی ساخته شده است؛ امّا در این میان بهینه‌سازی‌های زیادی در آن انجام شده و با همان مقدار قیمت، امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

2014 mazda 3 grand touring hatchback

2014 Mazda 3 grand touring hatchback


مزدا 6

هر چه درباره مزدا 3 گفته شد، در اینجا هم می‌تواند صدق کند. مزدا 6 از یک شاسی با دیفرانسیل جلو و یک کابین کلاسیک استفاده می‌کند و بهترین تجربه رانندگی را در کلاس خود ایجاد می‌کند؛ چیزی در حدّ رانندگی با هوندا آکورد و ویژگی‌های بی‌نظیرش. تنها مشکل مزدا 6، این است که نسبت به گذشتگان خود از ویژگی‌های اسپورتی کمتری برخوردار است. مدل قبلی مزدا 6 از بسیاری از خودروهای کلاس متوسط اسپورتی‌تر بود.

2014 Mazda 6 Sport

2014 Mazda 6 Sport


مزدا CX-5

اگر فکر می‌کنید که در این لیست بیش از حد به خودروهای ساخت مزدا اشاره شده، ما نیز به همین شکل نگران هستیم. ولی باور کنید این که مزدا 3 و مزدا 6 در مدل جدید خود از بهترین پیشرفت‌ها را داشته‌اند، دلیل نمی‌شود که پیشرفت‌های صورت گرفته در CX-5 را فراموش کنیم. در مدل جدید این خودرو، باز هم یک قدم بلند دیگری برداشته شده است. موتور جدید ۲/۵ لیتری چهار سیلندر که می‌تواند به صورت یک آپشن در این خودرو مورد استفاده قرار گیرد، کاستی‌های قدرت ناشی از موتور استاندارد ۲ لیتری را جبران خواهد کرد.

2014 mazda cx-5 grand touring

2014 Mazda cx-5 grand touring


رام 1500 اکودیزل

اضافه کردن تنها یک موتور دیزل به لیست آپشن‌ها کافی است تا یک رام 1500 ارتقا داده شود. در نتیجه یک مدل 1500 اکودیزل خواهیم داشت که عملکرد بی‌نظیری در یدک‌کشی دارد و یک خودروی مطیع با مصرف سوخت ۸/۴ لیتر در جاده است؛ یعنی یک لیتر کمتر از مدل پایه با موتور V6 که در دنیای تراک‌ها عدد قابل‌توجهی است.

2014 RAM 1500 ecodiesel longhorn

2014 RAM 1500 ecodiesel longhorn


سوبارو لگاسی ۲۰۱۵

این که طراحی جدید لگاسی را چیزی بهتر از مدل‌های قبلی بدانیم، کار بسیار مشکلی است. لگاسی قدیمی به صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ارائه می‌شد و محبوبیتش بیشتر به خاطر طراحی‌های عجیب و غریبش بود. لگاسی در مدل جدید امّا، راه خود را در پیش گرفته است. البته فاصله خود را حاکمان این کلاس خودرو مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری کمتر کرده است. در همین حال، اندکی ویژگی‌های «سوبارویی» را حفظ کرده تا همچنان یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد.

2015 Subaru Legacy

2015 Subaru Legacy


فولکس‌واگن جتا

وقتی نسل کنونی فولکس‌واگن جتا معرفی شد، همه آن را به خاطر بازگشت به عقب در زمینه ذائقه بازار اروپا ملامت می‌کردند. البته فولکس‌واگن بعداً بسیاری از ویژگی‌هایی را که از جتا ۲۰۱۱ حذف کرده بود، دوباره به این خودرو بازگرداند؛ ویژگی‌های مانند سیستم تعلیق مولتی‌لینک در عقب، کیفیت بالای موارد به کار رفته در طراحی کابین و دیسک‌های ترمز عقب. جتا همچنین موتورهای پنج سیلندر پرمصرف و قدیمی را کنار گذاشت و به جای آن از موتورهای آرام و با کارآیی بالای ۱/۸ لیتری توربو استفاده کرد.

2015 Volkswagen Jetta

2015 Volkswagen Jetta


خودروی ۱۴+۱: فورد F-150 مدل ۲۰۱۵

گنجاندن F-150 پیکاپ جدید در این لیست، آن هم با یک شماره اضافه، شاید کمی زیاده‌روی باشد؛ ولی ابعاد پیشرفت‌های فنی که در مدل جدید این پیکاپ صورت گرفته، نمی‌تواند نادیده گرفته شود. F-150 در حال حاضر در بین قدیمی‌ترین پیکاپ‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد. مدل جدید این خودرو نیز کماکان از همان فرمول F-150 های قبلی پیروی می‌کند. امّا در عین حال با استفاده از آلومینیوم، کاهش قابل‌توجهی را در زمینه وزن خودرو داشته است. هنوز تا نتیجه‌گیری در مورد تغییرات حاصل از حضور F-150 جدید در بازار، زمان زیادی باقی مانده است؛ ولی ۳۱۷ کیلوگرم وزن کمتر، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن صرف‌نظر کرد.

2015 Ford F-150

2015 Ford F-150


  • 2015 Ford F-1502015-ford-f-150-interior2015 Ford F-150