تبلت سرفیس Pro از هفته آینده و در دو نسخه 128 و 64 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. اما سیستم عامل ویندوز 8 و نرم افزارهای و فایل‌های مرتبط آن چقدر فضا اشغال می‌کنند؟ 41 گیگابایت! بله مایکروسافت رسما اعلام نموده که نسخه 128 گیگابایت سرفیس Pro تنها 83 گیگابایت فضای در دسترس دارد و همین موضوع در رابطه با نسخه 64 گیگابایت نیز صادق است و این تبلت تنها 23 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.



سخنگوی مایکروسافت رسما این موضوع را تایید نموده و اعلام کرده که کاربران، فضای 7 گیگابایتی مجانی SkyDrive را در اختیار خواهند داشت و علاوه بر آن امکان اتصال درایوهای اکسترنال مانند دیسک سخت‌های حجیم خارجی را نیز می‌توانند از طریق پورت USB به سرفیس متصل نموده و از آنها استفاده کنند.

اما چرا ویندوز 8 برروی سرفیس 41 گیگابایت فضا اشغال می‌کند؟ این فضا به نصب سیستم‌عامل، مجموعه آفیس، اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده و فایل‌های بک آپ اختصاص داده شده است و کاربر نمی‌توانند آنها را حذف نموده و در اختیار بگیرد.

پس اگر قصد خرید تبلت سرفیس Pro مایکروسافت را دارید در نظر داشته باشید که فضای ذخیره سازی در دسترس به مراتب کمتر از آن چیزی است که در مشخصات فنی تبلت اعلام شده است.


منبع : زومیت