http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Peugeot2.jpg


شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیاب‌های قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه‌ای از نوع پنی-فرتینگ (penny farthing نوعی دوچرخه با یک چرخ بسیار بزرگ جلو که زین روی آن قرار می گیرد و یک چرخ بسیار کوچک در عقب) بود.



کارخانه پژو با تمرکز بر روی تحقیقات و توسعه همواره خود را با نیازهای روز تطبیق داده و یک قدم جلوتر از سایرین بوده است. اکنون بیشتر از همیشه نوآوری کلید اصلی موفقیت‌های خودروها و موتورهای این کارخانه است.

1890: اولین چهار چرخ بنزینی که مجهز به موتور دایملر بود توسط کارخانه پژو ساخته شد.

peugeot 1890

peugeot 1890


آرماند پژو استفاده از سوخت را جایگزین بخار کرد و اولین چهار چرخ بنزینی (نوع 2) را تولید کرد و بدین منظور از موتور دایملر استفاده کرد.

1929: ساخت و تولید پژو 201:
اولین خودرو که برای نامگذاری آن از سیستم شماره‌گذاری که در وسط آن صفر بود استفاده گردید. همچنین این ماشین اولین ماشینی بود که چرخ‌های جلوی آن مستقل بود که موفقیت‌های آن در سال 1931 باعث شد که پژو بحران و رکود اقتصادی اروپا را پشت سر بگذارد.

Peugeot 201 1929

Peugeot 201 1929


1934: اولین ماشین‌ها با قابلیت تاشوندگی سقف که توسط مهندسین پژو به ایده (کسوف) معروف شد با ساخت پژو 401 آغاز شد.
Peugeot 601C Eclipse 1934

Peugeot 601C Eclipse 1934


این ایده ابتدا بر روی مدل‌های 401 و 402 و 601 پیاده‌سازی شد و بعدها بر روی مدل‌های 206، 307 و 308 نیز استفاده گردید.

1936: اولین موتورهای دیزلی پژو در سوشاکس فرانسه با نام HL50 ساخته شد.

peugeot 402 1936

peugeot 402 1936


پژو از سال 1936 موتورهای دیزلی را وارد تجارت خود کرد و در این سال HL50 را تولید کرد.
این موتور بر روی تمامی ون‌ها سوار شد و سپس در لیموزین 402 نیز از آن استفاده گردید. تولید این نوع موتور سال 1939 در جنگ جهانی دوم متوقف شد.

1941: ماشین الکتریکی کوچکی به نام VLV تولید و روانه بازار شد.

peugeot vlv elektrowagen 1941

Peugeot vlv elektrowagen 1941


377 نمونه از این خودرو که راه‌حلی برای بحران محدودیت های سوختی بود تولید شدند. بعدها پژو 106 الکتریکی رکورد فروش را در بین خودروهای الکتریکی از آن خود کرد.

1955: تولید پژو 403 با همکاری پینین فارینا سازنده بدنه خودرو

peugeot 403 1955

peugeot 403 1955


پژو 403 اولین خودروی فرانسوی بود که مجهز به موتور دیزلی شده بود و در سال 1959 نخستین ماشینی در جهان بود که در آن فن کلاچ الکترومغناطیس تعبیه شده بود.

1965: تولید پژو 204

1965 Peugeot 204

1965 Peugeot 204


پژو 204 اولین ماشین دیفرانسیل جلویی که شامل آلیاژ سبک و میل بادامک بالاسری و گیربکس متقاطع و 4 چرخ مستقل و دیسک ترمز جلویی بود.

1967: تولید کوچک‌ترین موتور دیزلی آلومینیومی بر روی 204

Peugeot 204 1967

Peugeot 204 1967


این موتور یکی از بهترین موتورهای دیزلی در زمان خودش بود.

1998: رونمایی از موتورهای دیزلی HDI
Peugeot 406 HDI

Peugeot 406 HDI


موتورهای HDI در 406 به کار گرفته شد. سیستم ریل مشترک پژو باعث افزایش بهره‌وری و کارآیی و همچنین کاهش مصرف و آلودگی شد.

2000: اولین فیلتر ذرات بر روی پژو 607

peugeot 607 2000

Peugeot 607 2000


2011: بر قله جهان با موتور فول هیبرید 4 تعبیه شده در پژو 3008
Peugeot 3008 HYbrid4

Peugeot 3008 HYbrid4


35 درصد کاهش در مصرف سوخت با موتور فول هیبرید 4 در دو حالت بنزینی (g99) برقی و بدون آلودگی.