http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Tesla-Model-III-Rendered-1.jpg


در حالی که همه منتظر معرفی نمونه نهایی از کراس آور الکتریکی تسلا مدل X هستند، این شرکت برای رقابت با ب ام و سری 3، مرسدس کلاس سی و آئودی A4 در حال برنامه‌ریزی است. مدل 3 بعد از مدل قریب‌الوقوع X وارد بازار خواهد شد. البته انتظار می‌رفت که نام آن را مدل E بگذارند اما به گفته آلن ماسک، مدیر تسلا، به واسطه کپی‌رایت فورد روی این نام، تصمیم گرفته شد که نام این مدل را به صورت یک عدد انتخاب کنند.


بنا به گفته ماسک، مدل 3 حدود 40 هزار دلار قیمت خواهد داشت و می‌تواند با یک بار شارژر باتری‌ها تا مسافت 322 کیلومتر را بپیماید. تحقق این اهداف جاه‌طلبانه برای یک خودروی تمام الکتریکی لوکس که نمادی از تکنولوژی‌های مدرن محسوب می‌گردد، می‌تواند باعث توجه بیشتر به این کلاس از خودروها شود. در حال حاضر، تسلای مدل اس به نمادی از خودروی مدرن آمریکایی تبدیل شده است. خودرویی که آخرین فن‌آوری‌ها را در محیطی جذاب و لوکس و با طراحی اختصاصی خود گرد هم آورده است.

Tesla Model III Rendered

Tesla Model III Rendered


مدل 3 نیز که توسط یک مهندس سابق آستون مارتین طراحی شده، یک تسلای مدل اس کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌باشد. اما تسلا نمی‌خواهد به آن به شکل یک مدل مینی اس نگاه کند. بنابراین قابلیت‌ها و توانایی‌های آن همچنان در خور توجه خواهد بود.
Tesla Model III Rendered

Tesla Model III Rendered


فروش و اقبال بیشتر خودروهای الکتریکی نیاز به گسترش شبکه شارژرهای خودرو دارد. با توجه به محدودیت برد مسافت این خودروها باید فاصله ایستگاه‌های شارژر نیز از یکدیگر کمتر باشد. تسلا امیدوار است تا سال 2017 که این خودرو را وارد بازار می‌کند، به هدف تولید 35 هزار دستگاه از این خودروها در سال دست یابد.