http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Lexus-NX-Euro-US.jpg


آیا می‌دانید چرا نسخهٔ آمریکایی لکسوس NX در نمای جلو و به‌خصوص “پوزه” با نسخهٔ جهانی آن تفاوت دارد؟




شاید برخی از شما پیش از این با چشمان تیزبین خود این تفاوت را تشخیص داده باشید. لکسوس NX جدید تفاوت کوچکی را در نمای جلو در دو نسخهٔ آمریکایی و جهانی نشان می‌دهد و ما دلیل این تفاوت را پیدا کرده‌ایم. مدیر لکسوس در زمان رونمایی این خودرو گفته است که دلیل این تفاوت در نمای جلو و پوزه (به جلوپنجره و خطوط پایین و همچنین پوزهٔ برآمدهٔ نسخهٔ آمریکایی توجه کنید) به کلاس‌بندی این کراس اوور به عنوان یک تراک سبک در ایالات‌متحده باز می‌گردد.

US Lexus NX

US-Bound Lexus NX


به طور خلاصه، همهٔ این تفاسیر دربارهٔ قوانین شرکت بهینه‌سازی سوخت آمریکا (CAFE) می‌باشد که استاندارد مصرف سوخت پایین‌تری را برای یک تراک سبک در برابر خودروهای مسافری عادی در نظر می‌گیرد.
Lexus NX International Version

Lexus NX International Version


حال می‌پرسید که این قوانین با چهرهٔ لکسوس NX چه خواهد کرد؟ پاسخ آسان است. بخشی از ضوابط و معیارها برای کلاس‌بندی یک خودرو به عنوان تراک سبک به این خاطر است که آن خودرو زوایای بهتری را داشته باشد چیزی که نسخهٔ آمریکایی NX به وضوح از آن برخوردار است. به طور خلاصه لکسوس از برخی مجازات‌های معین CAFE دوری کرده است زیرا کراس اوور کامپکت جدید آن‌ها به خاطر کارایی مصرف سوخت مالیات کمتری را پرداخت می‌کند.

ما فقط در شگفتیم که اگر هزینهٔ تحقیق و توسعه و تولید نمای جدید برای یک بازار خاص این‌قدر پایین است چرا تویوتا نتوانسته است از مجازات‌هایی که دولت ایالات متحده برای افزایش مصرف سوخت محصولات این خودروساز وضع کرده جلوگیری کند.
  • US-Bound Lexus NXUS-Bound Lexus NXUS-Bound Lexus NX