http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Sales-Winner-and-Loser-Main-Art.jpg


موفقیت یا شکست همیشه بخشی از زندگی ما انسان‌ها بوده است.حال که دربارهٔ خودرو و مسائل پیرامون آن صحبت می‌کنیم این موفقیت‌ها و شکست‌ها نیز همیشه وجود داشته‌اند.هم‌اکنون تعدادی از کمپانی‌ها با مشکل فروش و سرمایه مواجه‌اند و دسته‌ای دیگر نیز از موفقیت‌های خود سرخوش‌اند.در این مطلب ما موفق‌ترین و ناکام‌ترین خودروسازها ازنظر میزان رشد یا افت فروش در ماه جولای را معرفی می‌کنیم.



بدون هیچ توضیح اضافه‌ای شمارا به مطالعهٔ موفقیت‌ها و شکست‌های 10 خودروساز بزرگ دعوت می‌کنیم.البته باید گفت که ما مازراتی را در نظر نگرفتیم، آن‌ها مردمان بسیار خوبی است اما صادقانه بگوییم آیا برای شما مطالعهٔ افزایش 324 درصدی فروش مازراتی در شرایطی که حجم تولید آن روی‌هم‌رفته از اسمارت هم کمتر است جالب خواهد بود؟!

برنده: میتسوبیشی +21 درصد

می‌خواهید باور کنید یا نه اما این میتسوبیشی است! بله! همان میتسوبیشی با آن خط تولید تحلیل رفته.میتسوبیشی واقعاً تجربهٔ لذت بخشی را در ماه گذشته داشته است.کمپانی اعلام کرده که فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته است.لنسر اوولوشن با آن سواری لذت‌بخش سبزتر از گذشته است اما ظاهراً کمپانی همچنان قصد دارد از ساخت مدل پلاگین هیبرید آوت لندر طفره رود!

Winner Mitsubishi

Winner Mitsubishi

برنده: جی‌ام‌سی +22 درصد

برند شاسی‌بلند ساز و مستحکم جنرال موتورز تنها عضو این خانواده بود که توانست رشد فروش دورقمی را در این ماه تجربه نماید.

Winner GMC

Winner GMC

برنده: سوبارو +27 درصد

باور داشته باشید یا نه شعبهٔ آمریکای شمالی سوبارو تقریباً به‌اندازهٔ فروش سال قبل سوبارو در این لیست خودرو فروخته است! درمجموع، این برند ژاپنی فروش 45.714 دستگاهی را گزارش کرده است که بهترین رکورد فروش کمپانی در یک ماه بوده است.

Winner Subaru

Winner Subaru

برنده: جیپ +41 درصد

و می‌رسیم به جیپ! برند تنومند کرایسلر رشد فروش 41 درصدی در این ماه تجربه کرده است.بخش اعظم این رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به این برمی‌گردد که در آن موقع جیپ فاقد کراس اووری کامپکت برای فروش بود و مشتریان مجبور بودند به سراغ‌های مدل‌های قدیمی‌تر بروند.اما همهٔ این‌ها تحت‌الشعاع رشد فوق‌العادهٔ جیپ قرار می‌گیرد.به‌عنوان مقایسه، برند قدرتی و تنومند دیگری که زیر چتر کرایسلر قرار دارد یعنی رم،18 درصد رشد را داشته است یعنی تقریباً نصف جیپ خوشحال بوده است!

Winner Jeep

Winner Jeep

برنده: اسمارت +57 درصد

با پشت سر گذاشتن سایر برندها در رشد میزان فروش، اسمارت تاج زرین فروش غیررسمی را بر سر می‌گذارد.به یاد داشته باشید که این برند سازندهٔ خودروهای کوچک شهری در تعداد کم فروخته می‌شود بنابراین این ارقام بزرگ رشد با فروش تعداد کمتری خودرو هم به دست می‌آید.
ماه گذشته اسمارت تعداد 1.351 دستگاه فورتو را به فروش رسانده است.

Winner Smart

Winner Smart

خب پس از مرور خودروسازان موفق در ماه جولای به بازنده‌های صنعت خودروسازی در این ماه می‌رسیم.

بازنده: کادیلاک -3 درصد

کادیلاک ماه گذشته روزگار نسبتاً سختی را گذرانده است.کادیلاک تنها برند جنرال موتورز بوده که ماه گذشته کاهش فروش را تجربه نموده است.این لوکس ساز آمریکایی در حال به بازار فرستادن نسخهٔ دو در ATS می‌باشد اما کمپانی باید چیزی بیش از این‌ها در دست داشته باشد تا بتواند اوضاع را تغییر دهد.

Loser Cadillac

Loser Cadillac

چه کسی می‌داند شاید با قرارگیری رئیس سابق اینفینیتی (و آئودی) آقای John De Nysschen در رأس کمپانی، تغییری در شرایط کادیلاک به وجود آید، تغییری که به‌شدت به آن نیاز دارد.

بازنده: فولکس‌واگن -15 درصد

بازار آمریکای شمالی برای فولکس‌واگن همانند تخم مرغی شده است که شکستن آن سخت است.برای فولکس‌واگن این کاهش فروش در بین سایر کمپانی‌های نامدار ناراحت‌کننده است.درحالی‌که شاهد رشد فروش برخی از مدل‌ها بوده‌ایم اما سقوط فروش برخی مدل‌های شاخص باعث تعجب است.کاهش فروش مدل پرآوازهٔ گلف و بیتل نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب 44.4 درصد و 53.3 درصد بوده است.

Loser VW

Loser VW

بازنده: ولوو -17 درصد

آمار فروش ولوو در این ماه تلخ بوده است.درحالی‌که برندهای دیگری نیز وجود داشته‌اند که فروش کمتری را تجربه کرده‌اند، این برند سوئدی که به خاطر ایمنی خودروهایش مشهور است افت فروش 17 درصدی را تجربه کرده است.

Loser Volvo

Loser Volvo

بازنده: سایون و آکورا -18 درصد

سایون و آکورا در ماه گذشته 18 درصد کاهش فروش را متحمل شده‌اند.فروش MDX همچنان جزء اصلی برند ممتاز هوندا بوده است اما از سوی دیگر، فروش سایر مدل‌ها برای این برند ژاپنی که به داشتن خودروهایی با منقار شناخته می‌شود کاملاً غم‌افزا بوده است.دو مدل TL و TSX توسط TLX جایگزین می‌شوند بنابراین کاهش فروش آن‌ها چندان سروصدا نمی‌کند اما مدل ILX کاهش فروش 20 درصدی را نشان می‌دهد و مدل RLX نیز به‌سختی فروخته می‌شود.

Loser Acura

Loser Acura

اوضاع در مورد سایون نیز چندان تعریفی ندارد.برند بد تصور شدهٔ تویوتا روزهای چندان پرفروغی را پشت سر نگذاشته است.محصولات جدید درراه هستند اما یک سؤال باقی می‌ماند، آیا آن‌ها به‌اندازهٔ کافی قدرت بازگشت دارند؟

Loser Scion

Loser Scion

بازنده: جگوار -26 درصد

می رسیم به جگوار. پسر بد برندهای لوکس ساز! در 8 سپتامبر آن‌ها سدان کامپکت جدید XE را معرفی خواهند کرد و این مدل می‌تواند برای جگوار تعیین‌کننده باشد.این سدان جدید برای رقابت با BMW سری 3 ساخته‌شده و تلاش می‌کند تا فاصلهٔ فروش خود با برند هم‌نژاد و هم نیای خود یعنی لندرور را پر کند.مدت‌زمان زیادی است که جگوار خودروهای خوبی دارد اما چیزی که جگوار الآن به آن احتیاج دارد تعداد فروش بیشتر و بیشتر است.

Loser Jaguar

Loser Jaguar