http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/navdy_05.jpg


بیایید چند سالی به عقب برگشته و زمانی را در نظر بگیرید که فیلم مأموریت غیرممکن 4: پروتکل شبح، روی پرده رفت. آیا سیستم HUD (نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو) جالب‌توجهی را که در BMW i8 نشان داده شده بود را به یاد دارید؟


خب، شما نمی‌توانید چنین دستگاهی داشته باشید! حداقل فعلاً نه. اما برخی از تولیدکنندگان سخت روی سیستم HUD یکنواختی کار می‌کنند که اطلاعات اولیه‌ای را همچون سرعت خودرو و سوخت باقی‌مانده را نشان دهد. آخرین ابزاری که در این مورد تولید شده ناودی (Navdy) نام دارد. [دانلود ویدئو]


چندین مورد جالب‌توجه در مورد ناودی وجود دارد:

  • برای مبتدیان این ابزار در بازار موجود است و تقریباً در تمامی خودروها قابل نصب می‌باشد.
  • همچنین این ابزار از یک سیستم کنترل مبتنی بر حرکت بهره می‌گیرد، این بدین معناست که با کمی آزمون و خطا رانندگان قادر خواهند بود با مشکلات عدیده آن کنار بیایند.
  • برخلاف سیستم‌های غیر محبوب سرگرمی، ناودی از اپلیکیشن هایی استفاده می‌کند که هم‌اکنون در گوشی همراه شما موجود است (اندروید و آیفون، تاکنون). شما نخواهید توانست گیم فلاپی برد را بازی کنید اما ناودی به شما کمک خواهد کرد تا سیستم صوتی، پیام‌رسانی، و بسیاری از اپلیکیشن های محبوب را کنترل کنید. برای اینکه مواردی را که حواس‌پرت کن هستند را کاهش دهید، می‌توانید زمان و کجایی کار اپلیکیشن ها را نیز کنترل و تنظیم نمایید و همچنین برخی از آن‌ها را زمان رانندگی فرزندتان لغو کنید. ناودی در حال توسعه اپلیکیشن ها بوده و سعی در افزایش کارکردش دارد.
  • در آخر گفتنی است که ناودی ابزاری زیباست (نه صرفاً خود ابزار بلکه رنگ صفحه نمایش آن). مسیریابی با آن نیز بسیار جذاب و مفید می‌باشد.


ناودی نیز همچون اکثر ابزارها بی‌عیب نیست، در زیر به برخی از معایب آن اشاره کرده‌ایم:
  •  قیمت تک‌فروشی آن 499 دلار است که گران محسوب می‌شود. (هرچند هم‌اکنون شما می‌توانید آن را به قیمت 299 دلار پیش‌خرید کنید که قیمتی مناسب است).
  • ناودی تا اوایل سال 2015 به بازار نخواهد آمد. پس به فکر این‌که آن را برای سال نو به کسی هدیه دهید نباشید.
  • این سیستم از بلوتوث استفاده می‌کند که می‌تواند شارژ موبایل شما را فوری خالی کند.