مانیتورهای بدون‌فریم ایسر


 امروز کمپانی  ایسر از دو مانیتور بدون فریم پرده برداشت که برای افرادی که درصدد ایجاد سیستمی با استفاده از چند مانیتور بصورت گسترش یافته هستند، بتوانند از آن‌ها برای اموری همچون طراحی بهره ببرند. مانیتور اول S277HK، یک مانیتور ۲۵ اینچی با رزولوشن 4K است و دومی نیز با نام H257HU از یک پنل ۲۵ اینچی با رزولوشن WQHD بهره می‌برد.




براساس ادعای ایسر S277HK اولین مانیتور بدون فریم با رزولوشن 4K‌ است. علاوه بر بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش IPS LCD با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰  از سیستم صوتی DTS ساراند پشتیبانی می‌کند. این مانیتور از یک پایه‌ی آلومینیومی نامتقارن بهره می‌برد که ترکیب آن با حاشیه‌های آلومینومی زیبایی منحصر به فردی را برای این مانیتور رقم زده است. S277HK از قابلیت‌های ارتباطی DVI، HDMI 2.0 و DisplayPort 1.2 بهره می‌برد.

مانیتور دیگر ایسر، H257HU نام داشته و همچون نمونه‌ی پیشین یک مانیتور ۲۵ اینچی بدون فریم است. صفحه‌ی نمایش IPS LCD مورد استفاده در این مانیتور رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ دارد. همچون نسخه‌ی پیشین، مانیتور ۲۵ اینچی نیز از سیستم صوتی ساراند DTS و امکانات ارتباطی DVI، HDMI 2.0، DisplayPort 1.2 در کنار پایه‌ی آلومینیومی مدور بهره می‌برد.

شاید استفاده از اصطلاح بدون‌فریم کمی نادرست باشد، چراکه تمامی مانیتورها در بهترین حالت، از یک حاشیه‌ی بسیار باریک نیز بهره می‌برند، بطوریکه گزینه‌های زیادی در بین مانیتورهایی با حاشیه‌ی کمتر از ۶ میلی‌متر وجود دارند، هرچند برخی دیگر هم دارای حاشیه‌ی بسیار باریک‌تری هستند.

همچنین ایسر اعلام کرده است که پنل‌های IPS LCD مورد استفاده در این مانیتورها از یک فناوری برای کاهش پرش تصویر مانیتور بهره می‌برند که شامل بهره‌گیری از یک نور ابی برای کاهش آسیب به چشم می‌شود. ضمناً فناوری کاهش نور پس‌زمینه نیز امکان کاهش نور پنل مانیتور را به‌اندازه‌ی ۱۵ درصد در محیط‌های کم‌نور امکان‌پذیر می‌کند. هر دو پنل از ComfyView برای کاهش انعکاس تصویر بهره می‌برند.

هر دو مانیتور از سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.