Apple Watch 


ساعت هوشمند اپل‌واچ در کنار آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین پرسش‌های که از زمان معرفی اپل‌واچ ذهن کاربران را به خود درگیر کرده، طول عمر باتری این دستگاه است. حال مشخص شده که صاحبان ساعت هوشمند اپل باید هر روز ساعت خود را شارژ کنند.




ظاهرا نت‌کریس، سخن‌گوی اپل گفته است که اپل‌واچ در حال حاضر یک روز بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورد.

هرچند این امکان وجود دارد که طول عمر باتری این محصول به کمک ارتقاء نرم‌افزاری یا تغییرات در نسخه‌ی نهایی افزایش یابد، اما ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندورید ویر طول عمر نسبتا بالاتری در مقایسه با اپل‌واچ دارند.

ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ نیز طول عمر باتری یک روزه دارد، اما ساعت‌های هوشمند Gear Live سامسونگ، جی‌واچ و جی‌واچ آر ال‌جی طول عمر بیش از ۲ روز دارند. با این حال هنوز بزرگ‌ترین مشکل ساعت‌های هوشمند طول عمر باتری است، حتی ۲ روز نیز برای ساعت‌های مچی که کاربران عادت دارند هر چند سال یک‌بار باتری آن‌ها را تعویض کنند یک نقطه ضعف اساسی به حساب می‌آید.

اپل‌واچ قرار است سال آینده میلادی روانه بازار شود و از این بابت اپل هنوز فرصت دارد تا طول عمر باتری را افزایش دهد. از نوع بیان سخن‌گویی این شرکت نیز می‌توان متوجه شد که آن‌ها در تلاش هستند تا طول عمر باتری را افزایش دهند.