http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Audi-Divine-DS_Concept-2014-1.jpg


سیتروئن DS دیواین کانسپت، خودرویی جهان اولی است نه جهان‌سومی. این را با دیدن عکس‌های این خودرو هم متوجه می‌شوید. DS اکنون تبدیل به برندی مستقل از سیتروئن شده است که خودروهای لوکس و ویژه‌ای می سازد. این خودرو هم نشان‌دهنده یک چشم‌انداز روشن برای برند DS خواهد بود.



سیتروئن با این خودرو می‌خواهد تکنولوژی رو به پیشرفت خود را به رخ رقبا بکشد و از این نظر دیواین یکی از بهترین و عجیب‌ترین طراحی‌های داخلی را دارا خواهد بود که از سبک جدید Hyper-typage در طراحی داخلی بهره می‌برد.

2014 Citroen Divine DS Concept Interior

2014 Citroen Divine DS Concept Interior


به گفته طراح داخلی این خودرو در طراحی داخلی این خودرو از مد لباس زنانه الهام گرفته است. علاوه بر این ظاهر زیبا این خودرو یک صفحه HD با اندازه 10.4 اینچی و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر نمایشگر هولوگرافیک و چراغ‌های لیزری پیشرفته بهره می‌برد. و در طراحی داخلی این خودرو شرکت گلدوزی Swarovski & Lesage با شرکت سیتروئن همکاری کرده است تا کابین این خودرو را به یک فضای منحصر به فرد لوکس و درجه 1 تبدیل نماید. سه تریم متفاوت از جنس چرم، ساتن و فیبر کربن برای فضای داخل کابین قابل انتخاب می باشند. روکش چرم با دوخت لوزی شکل و ساتن مروارید دوزی شده با استفاده از کریستال های تزئینی روی آن، فلز و فیبر کربن و طراحی خاص داشبورد و کنسول، این فضا را از سایر خودروهای لوکس متمایز می سازد.

DIVINE DS یک خودرو 4 درب فشرده و جمع و جور اما عریض با طول 4.21، عرض 1.98 و ارتفاع 1.35 متر است که از موتور چهار سیلندر بنزینی 1.6 لیتری با تکنولوژی THP بهره می برد و با استفاده از توربوشارژر و تکنولوژی تزریق سوخت مستقیم قادر است 270 اسب‌بخار قدرت و 330 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند. این خودرو نه‌تنها از نظر عملکرد موتور عالی است بلکه با استانداردهای آلایندگی یورو 6 نیز سازگار است و فقط 145 گرم دی‌اکسید کربن در هر 100 کیلومتر تولید می‌کند.

این خودرو دیروز در پاریس رونمایی شد و به گفته رئیس شرکت سیتروئن، این شرکت برگ برنده خودروهای این کلاس را با تولید این مدل به دست خواهد گرفت و تکنولوژی‌های جدیدی را برای رقابت با رقبای اروپایی خود عرضه خواهد کرد.


نظر شما چیست؟ آیا این کانسپت می‌تواند دوباره شرکت سیتروئن را در کانون توجه قرار دهد یا نه؟ [دانلود ویدئو]