پهپاد 


شرکت 3D Robotic سازنده‌ی پهپاد و سیستم‌های هوشمند تمام اتوماتیک٬ اولین پهپاد کاملا خودکار و هوشمند خود را به بازار عرضه کرد. این پهپاد که از سیستم خلبان خودکار همین شرکت بهره می‌برد٬ قابلیت پرواز برنامه‌ریزی شده توسط کاربر در مسیرهای مشخص را دارد.



بزرگترین مزیت این پهپاد٬ هوشمندی آن در دنبال کردن کاربر در مسیر پیش فرض است و توانایی فیلم‌برداری و عکس‌برداری هوشمند از زوایای مختلف بدون دخالت کاربر را دارا است.

حالت 3PV Follow Me با هر سیستم GPS که بر روی دستگاه‌های اندروید وجود دارد سازگار خواهد بود و این پهپاد را قادر می‌سازد تا محیط اطراف خود را با استفاده از نقشه‌های دقیق تشخیص دهد و بدون هیچ‌گونه خطایی اقدام به فیلم‌برداری کند.

Iris

البته کاربر هنوز هم می‌تواند این پهپاد را به وسیله‌ی کنترل از راه دور هدایت کند یا از اپلیکیشن هدایت DroidPlanner برای برنامه‌ریزی استفاده کند. این اپلیکیشن ‌نیز امکان مسیرسازی را به پهپاد می‌دهد و همچنین کاربر می‌تواند نقاط مختلف و بی‌نهایتی از مسیر را طوری برنامه‌ریزی و دستور دهد که پهپاد در فاصله‌ی زمانی پیش‌فرض روی این نقاط مانور بدهد. البته باید مراقب باطری این پهپاد نیز بود که فقط اجازه‌ی استفاده بین ۱۶ تا ۲۰ دقیقه را به کاربر می‌دهد و باید دوباره آن را شارژ کرد.

Iris+ بدون هیچ‌گونه وسیله و گجت اضافه به قیمت ۷۵۰ دلار در سایت رسمی شرکت 3DRobotics به فروش می‌رسد.