استخدام کارخانه‌های تولبد آیفون فاکس‌کان


براساس گزارش منتشر شده توسط دیجی‌تایمز، کارخانه‌ی فاکس‌کان که از تولیدکنندگان اصلی تلفن‌های‌هوشمند آیفون 6 اپل است، اقدام به استخدام کارکنان در کارخانه‌های شهرهای شن‌زن و ژنگ‌ژو کرده است تا قادر به پاسخ‌گویی به نیاز بازار برای این تلفن‌های هوشمند باشد.




این روزها کار در خط تولید و اسمبلی کارخانه‌های مونتاژ و تولید تلفن‌های‌هوشمند آیفون همچون گذشته برای کارکنان جذابیت ندارد، از این‌رو این کمپانی با مشکل جدی در جذب نیرو‌های خود برای تولید آیفون ۶ مواجه است. براساس اطلاعات منتشر شده این کمپانی چندین بار اقدام به جذب نیرو برای تولید  آیفون‌های اپل کرده است.

این گزارش حکایت از این دارد که اپل برای عرضه‌ی آیفون ۶ در ۱۱۵ کشور جهان تا پایان سال جاری فاکس‌کان را مجبوربه جذب گروه جدیدی از کارکنان کرده است. این کمپانی پیش‌تر اعلام کرده بود که در ماه ژوئن برای تولید تلفن‌های‌هوشمند جدید اقدام به جذب ۱۰۰٫۰۰۰ نفر نیروی کار جدید کرده است.

اولین موج از فروش آیفون‌های ۶ و آیفون ۶ پلاس روز جمعه ۱۹ سپتامبر روانه ی بازار برخی از کشورها شده و جمعه‌ی گذشته نیز که مقارن با ۲۶ سپتامبر بود، برخی دیگر از کشور‌ها به جمع کشورهایی پیوستند که آیفون 6 در آن عرضه شده است. آمارهای منتشر شده حکایت از این دارند که میزان نیاز بازار از آیفون‌های عرضه شده بیش از مقداری است که در حال تولید است. در صورت خرید آیفون‌های اپل از طریق وب‌سایت این کمپانی، کاربران با فاصله‌های ۷ تا ۱۰ روزه برای عرضه آیفون ۶ و ۳ تا ۴ هفته‌ای برای آیفون ۶ پلاس روبرو می‌شوند.