http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-chevrolet-colorado-z71-05.jpg


شورولت با ارائه تراک متوسط خود با عنوان کلرادو سعی داشته تا بخشی از بازاری را که متعلق به تویوتا تاکوما بوده، از آن بگیرد. همان‌طور که بسیاری از مهندسان و طراحان شورولت گفته‌اند، در طول توسعه شورولت کلرادو توجه زیادی به تویوتا تاکوما شده است.



اولین چیزی که در مورد شورولت کلرادو جلب توجه می‌کند، سکوت و آرامش داخل کابین کلرادو در شلوغی ترافیک است. پوشش سه لایه برای درها، استفاده گسترده از مصالح عایق صدا و طراحی پیشرفته در تایرهای گودیر رنگلر و همچنین توجه به طراحی ساختار عقب کابین برای کاهش نویز ناشی از باد، همه و همه باعث این شرایط در داخل کابین کلرادو شده است. این آرامش در بزرگراه پرسرعت بسیار بیشتر از تاکوما است؛ چیزی که بیش از هر چیزی راننده پشت فرمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

2015 Chevrolet Colorado Z71

2015 Chevrolet Colorado Z71


طبق گفته «برد اسکریبر»، مدیر عملکرد سواری و هندلینگ تراک‌های متوسط در این کمپانی، ساختار کلرادو یک طراحی کوچک شده از سیلورادو است. وی همچنین اضافه می‌کند که این ساختار قوی باعث شده تا به‌کارگیری سپرها و کمک‌فنرها آسان‌تر شود.
2015 Chevrolet Colorado Z71

2015 Chevrolet Colorado Z71


فضای داخل کابین بسیار جادار است و هیکل‌های تنومند نیز به راحتی می‌توانند در آن جای بگیرند؛ ۱۰۵۲ میلی‌متر فضا برای سر و ۱۱۴۳ میلی‌متر فضا برای پاها در صندلی‌های جلو درنظر گرفته شده است. در همین حال، فرمان نیز قابل تنظیم است و درنتیجه فردی با قد بالای ۲ متر می‌تواند بدون هیچ مشکلی موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کند. البته مواد و پلاستیک‌ها به کار رفته، در سطح پایین‌تری قرار دارند و بیشتر از نوع مات به رنگ‌های مشکی و خاکستری هستند.
2015 Chevrolet Colorado Interior

2015 Chevrolet Colorado Interior


اگر سرویس‌های تحویل و مصارف شغلی را کنار بگذاریم، بسیاری از مشتریان از گزینه پیشرانه ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار استفاده می‌کنند؛ قدرتی که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. در همین حال، گزینه موتور چهار سیلندر ۲۰۰ اسب‌بخاری قدرتی مناسب برای کلرادو برای روزهای کاری ایجاد می‌کند. امّا بایستی اذعان کرد که موتور بزرگ‌تر، هیجان بیشتری را در رانندگی ایجاد می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که یک گیربکس ۶ دنده دستی نیز برای مدل‌های چهار سیلندر در دسترس قرار می‌گیرد.
2015 Chevrolet Colorado Interior

2015 Chevrolet Colorado Interior


سیستم فرمان الکتریکی حس کنترل بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و واکنش‌های آن بسیار سریع و منطقی هستند. عملکرد این سیستم به مراتب بهتر از کلرادوی قبلی یا فورد رنجر قدیمی است. به همین ترتیب، سیستم ترمز به شکلی مدرن ارتقا یافته است. یک پدال تنظیم‌شونده و با اطمینان می‌تواند با قدرت و صلابت تراک را متوقف کند. شاسی نیز طوری بهینه‌سازی شده که می‌تواند هر موج ترمزی را در خود هضم کند.
2015 Chevrolet Colorado Z71

2015 Chevrolet Colorado Z71


تمام کلرادوها یک ظرفیت یدک‌کشی ۱۵۸۷ کیلوگرمی به صورت پیش‌فرض دارند؛ در همین حال، خریداران مدل‌های V-6 می‌توانند پکیج تریلرینگ Z82 را با قیمت ۲۵۰ دلار تهیه کرده و ظرفیت یدک‌کشی را به دو برابر برسانند (۳۱۷۵ کیلوگرم). در نتیجه حتماً این پکیج ارزش هزینه کردن ۲۵۰ دلار را خواهد داشت.
2015 Chevrolet Colorado Z71

2015 Chevrolet Colorado Z71


حالت رانندگی tow/haul که البته در تراک‌های چهار سیلندر وجود ندارد، در عین‌حال که سر و صدای موتور را در دور موتور بالا درمی‌آورد، برای انتخاب بهترین دنده و تأمین گشتاور لازم بسیار مفید است. این عملکرد چندان با یک پیشرانه HD دیزل یا یک V-8 بزرگ قابل‌مقایسه نیست. ولی شورولت در کلرادو می‌خواسته حداکثر استفاده را از حجم موتور کمتر ببرد و همین‌طور تنوع بیشتری برای کلاس پیکاپ‌های متوسط ایجاد کند. هدف از یک کلرادو را می‌توان به شکلی ساده بیان کرد؛ قابلیت بارگیری و یدک‌کشی مناسب و یک کابین ساکت با فضای بزرگ و جادار نسبت به رقبا.

مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در تراک.
  • قیمت مدل پایه: ۲۰۹۹۵ دلار؛ WT: ۲۲۶۵۰ دلار؛ LT: ۲۶۰۴۵ دلار؛ Z71: ۲۸۵۰۵ دلار.
  • پیشرانه ۱: DOHC ۱۶ سوپاپ ۲/۵ لیتری چهار سیلندر، قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۸/۹ نیوتن‌متر.
  • پیشرانه ۲: DOHC ۲۴ سوپاپ، ۳/۶ لیتری V6، قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۴/۷ نیوتن متر.
  • گیربکس: ۶ دنده دستی، ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت پدل‌شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۲۶ – ۳/۵۷ متر.
  • طول ماشین: ۵/۴ – ۵/۷۱ متر.
  • عرض: ۱/۸۸۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۸۶ – ۱/۷۹۶ متر.
  • وزن کلی (تقریبی): ۱۷۹۱ – ۲۰۴۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ – ۷/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۲ – ۱۵/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ – ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۷ – ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • 2015 Chevrolet Colorado Z712015 Chevrolet Colorado Z712015 Chevrolet Colorado Z71

  • 2015 Chevrolet Colorado Z712015-chevrolet-colorado-2015-chevrolet-silverado-hd-and-2015-silverado2015 Chevrolet Colorado Z71

  • 2015 Chevrolet Colorado Z712015 Chevrolet Colorado Z712015 Chevrolet Colorado Z71

  • 2015 Chevrolet Colorado LT2015 Chevrolet Colorado2015 Chevrolet Colorado Z71