http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/bisimoto-hyundai-sonata-rear.jpg


در اینجا با یک هیوندای سوناتای سفارشی روبرو هستیم که دوج چلنجر SRT هل‌کت را از لحاظ اسب‌بخار پشت سر گذاشته است. تیونر بیسیموتو، سازنده هیوندای ادیسه مینی‌ون ۱۰۲۹ اسب‌بخاری، برای شرکت در نمایشگاه سما ۲۰۱۴ با هیوندای همکاری کرده است. آخرین اثر این تیونر، یک سدان متوسط است که یک اسب‌بخار بیشتر از قدرتمندترین ماسل‌کار تاریخ قدرت دارد.



باور این موضوع که قدرت ۷۰۸ اسب‌بخار هیوندای سوناتای بیسیموتو از همان موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر موجود در هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ موجود در بازار تولید می‌شود، بسیار مشکل است. به این منظور اصلاحات زیادی انجام شده تا قدرت خروجی این موتور به بیش از ۳ برابر افزایش یابد؛ از جمله استحکام بیشتر المان‌های داخلی مانند پیستون‌ها و میله‌های رابط آلیاژی، مسیر جدید سوپاپ‌ها و میل‌سوپاپ و توربوشارژر با فشار زیاد. بیسیموتو سوناتا همچنین از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. در همین حال، هنوز مشخص نیست که چرا این همه قدرت هنوز فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
Hyundai-and-Bisimoto-Create-1000-HP-Genesis

موتور هزار اسبی بسیموتو جنسیس کوپه


در حال حاضر تنها می‌توانیم تصویری از نمای عقب بیسیموتو هیوندای سوناتا ببینم که مهم‌ترین تغییر ظاهری، استفاده از یک اسپویلر بزرگ در عقب است. همچنین یک طرح ویژه در بدنه با گرافیک‌های بزرگ هیوندای، چرخ‌های ۱۸ اینچی جدید، بهینه‌سازی‌های دیگر آئرودینامیک و رنگ‌آمیزی‌های آبی، سفید و مشکی برای این سدان خانوادگی با ظاهر اسپورتی تدارک دیده شده‌اند. گفته می‌شود که این مدل در درون کابین از امکانات مسابقه‌ای و شمارنده‌های جدید بهره خواهد برد. نمایشگاه سما ۲۰۱۴ در ماه نوامبر جایی است که از این هیوندای سوناتای قدرتمند رونمایی می‌شود. پیش از این هم بسیموتو از یک جنسیس کوپه هزار اسبی در نمایشگاه سما سال گذشته رونمایی کرده بود.