iPad Air


شایعات از این حکایت دارند که اپل در ماه اکتبر نسبت به برگزاری یک رویداد خبری با محوریت آیپدهای جدید اقدام خواهد کرد که انتظار می‌رود طی این مراسم، از iPad Air 2 و iPad Mini 3 با صفحه‌نمایش رتینا رونمایی شود. تصور می‌شود که اپل از زبان طراحی نسل قبل همچنان در آیپدهای جدید نیز بهره خواهد برد اما در درون پوسته‌ی این دستگاه‌ها، شاهد تغییرات متعددی خواهیم بود.




مدل‌های جدید آیپد اولین سری از تبلت‌های اپل خواهند بود که سنسور تشخیص اثرانگشت درون آن‌ها تعبیه شده است که به موجب آن انتظار می‌رود آیپدهای جدید ضمن بهره گیری از Touch ID، به سیستم Apple Pay که اپل همراه با آیفون 6 معرفی نمود نیز مجهز باشند.

انتظار می‌رود اپل سیستم Apple Pay خود را در ماه اکتبر راه‌اندازی کند و تصور می‌شود که با عرضه‌ی بروزرسانی iOS 8.1 برای آیفون 6 قابلیت بهره‌گیری از آن فعال خواهد شد. وب‌سایت Cult of Mac نشانه‌هایی از حضور سنسور Touch ID در کنار سیستم Apple Pay در آیپدهای جدید مجهز به iOS 8.1 نسخه‌ی بتا کشف کرده که بر همین اساس فرض می‌شود iPad Mini 3 و iPad Air 2 بصورت پیش‌فرض همراه با نسخه‌ی 8.1 سیستم‌عامل iOS عرضه خواهند شد.

در کنار بهره‌گیری از سنسور اثرانگشت، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید آیپد به چیپ پردازشی جدید اپل یعنی A8 مجهز شوند که در آیفون  شاهدش بودیم. همچنین مشاهده‌ی دوربین جدید و قوی‌تر در آیپدهای جدید نیز دور از انتظار نیست.

همانطور که گفته شد احتمالا اپل مدل‌های جدید تبلت محبوب خود را در ماه اکتبر رونمایی خواهد کرد و گفته می‌شود که هر دو دستگاه پیش از پایان اکتبر روانه‌ی فروشگاه‌ها خواهند شد تا در زمان مناسب برای خرید تعطیلات سال نو در دسترس مشتریان قرار گیرند.