توقف تولید آیپد مینی و تمرکز روی آیپد پرو 

ظاهرا اپل درصدد کنار گذاشتن آیپد مینی برای تولید آیپد ۱۲ اینچی است. استقبال از گجت‌ها با صفحه‌ی نمایش بزرگ و فروش بالای این ابزارها، اپل را به اتخاذ چنین سیاستی واداشته است. 




به گزارش Economic Daily News و به نقل از منابع خبری آگاه از چرخه‌ی تولید محصولات اپل در شرق آسیا، این کمپانی درصدد کنار گذاشتن تولید آیپد مینی پس از عرضه‌ی نسل جدید آن در سال ۲۰۱۵ میلادی و تمرکز روی تولید تبلت ۱۲ اینچی است که اصطلاحا آیپد پرو نام گرفته است.

براساس اطلاعات منتشر شده تغییر سیاست اپل در زمینه‌ی تولید تبلت برگرفته از سیاست‌های این کمپانی در زمینه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند است که با تغییراتی همراه بوده است. با توجه به استقبال کاربران از گجت‌هایی که به صفحه‌ی نمایش ۵ اینچ یا بالاتر مجهز شده‌اند، اپل دست به تغییر مواضع خود زده است. شواهد نشان می‌دهند که حتی با وجود کمپین گسترده‌ی BendGate در حال حاضر استقبال از آیفون ۶ پلاس، تلفن‌هوشمند ۵.۵ اینچی اپل بسیار بالا است.

همچنین شماری از کارشناسان تغییر سیاست‌های اپل را در جهت بالا بردن قدرت اپل در بازارِ شدیدا رقابتی تبلت‌ها عنوان کرده‌اند. سامسونگ بزرگ‌ترین رقیب اپل در این بازار است، بطوریکه در فصل اخیر بیش از پیش به اپل نزدیک شده است. اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با فروش ۱۲.۳ میلیون دستگاه آیپد، کاهشی ۱۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این کمپانی سه‌ماهه‌‌ی سوم سال ۲۰۱۳ میلادی را با فروش ۱۴.۱ میلیون دستگاه آیپد به پایان رساند.

اپل ماه گذشته‌ی میلادی از نسل جدید تبلت‌های خود یعنی آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ پرده برداشت. علی‌رغم تغییرات بنیادی در آیپد ایر ۲، نسل جدید نسخه‌ی مینی تبلت اپل، جز در مورد اضافه شدن سنسور اثر انگشت و رنگ طلایی تغییرات چندانی به خود ندیده است که این موضوع منجر به تقویت شایعات در مورد احتمال توقف تولید آیپد مینی می‌شود.

گزارش منتشر شده اطلاعات دیگری را نیز در مورد آیپد پرو ارائه کرده است. براین اساس، کمپانی فاکس‌کان مسئول تولید آیپد پرو است و طراحی آن نیز برگرفته از آیپد ایر ۲ اپل خواهد بود. براساس شایعات پیشین مطرح شده، آیپد پرو از صفحه‌ی نمایش ۱۲.۹ یا ۱۲.۲ اینچی بهره برده و همچنین به‌دلیل افزایش سایز دستگاه امکان بهره‌گیری از دو بلندگوی در بالا و پایین تبلت نیز متصور است.