اپل 


به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره مستقیم با توزیع کنندگان کشورمان است تا بدین طریق بتواند آیفون‌‌ را به شکل رسمی در ایران به فروش برساند. گزارش شده که مدیران ارشد اپل جلساتی را با توزیع کنندگان ایرانی در مقر غیر اصلی اپل واقع در لندن ترتیب داده‌اند و درباره توزیع رسمی محصولات این کمپانی تحت عنوان «نمایندگان فروش» مذاکره کرده‌اند.




ایالات متحده چندین سال است که با وضع تحریم‌ها شرکت‌های مختلف را مجبور می‌کند رابطه تجاری خود با ایران را محدود یا به صورت کامل قطع کنند، اما در ماه می ۲۰۱۴، با لغو تحریم‌هایی که مانع فروش تجهیزات و نرم‌افزار‌های ارتباطی برای مصرف کنندگان می‌شد (شبیه به گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌ها و...) شرکت‌ها اکنون اجازه دارند که در این موارد با ایران همکاری داشته باشند و محصولات خود را به فروش برسانند. حال در تازه‌ترین رخداد پس از لغو این تحریم، این شانس به وجود آمده که شرکت اپل بتواند محصولات خود را در ایران به صورت رسمی توزیع کند.

وال استریت ژورنال در این باره نوشته:

در گفتگو‌های انجام شده، کوپرتینویی‌ها احتمال فروش و توزیع رسمی محصولات خود با همکاری شرکای ایرانی را بررسی خواهند کرد. به جای اینکه اپل استور‌ها در ایران باز شود، اپل تنها به همکار‌های خود در ایران امتیاز فروش محصولات را اعطا خواهد کرد. افراد مختلف گفته‌اند؛ بیش از دو جین کارمند اپل، شامل افراد متخصص در فن بازاریابی و بحث‌های فنی در این گفتگو‌ها دخیل بوده‌اند.

البته اپل هنوز این همکاری را منوط به اجازه دفتر خزانه داری آمریکا می‌داند و گفته پس از مشورت‌هایی که با دولت ایالات متحده انجام خواهد شد، شیوه انجام عملیات خود در ایران را بررسی و تعیین خواهد کرد.