قیمت اینترنت همه اپراتورها کاهش یافت 


از اول آبان ماه تعرفه‌ی قیمت پهنای باند اپراتورها کاهش یافته است. این کاهش قیمت به موجب دستور معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعمال شده است.




معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با ابلاغ مصوبه ۲۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات دسترسی اینترنت و اینترنت پرسرعت مخصوصا شرکت‌های ندا مجاز نیستند قیمت خدمات خود به کاربران را افزایش دهند.

غلامرضا داداش‌زاده افزود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه شماره ۲۰۰ را با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای مصوبه ۱۸۱ و به منظور بهره‌مندی تمام اپراتورها و کاربران از کاهش قیمت پهنای باند تصویب و از اول آبان ماه به دارندگان پروانه ابلاغ کرده است.

سایر مفاد مصوبه ۱۸۱ بدون تغییر بوده و تمامی اپراتورهای ارائه‌کننده پهنای باند اینترنت ملزم به اجرای مفاد این مصوبه و رعایت تعرفه‌های پیش‌بینی شده در آن هستند.  هرگونه افزایش قیمت از سوی اپراتورها تخلف و گرانفروشی محسوب شده و در قالب نظارت‌های رگولاتوری و کمیته‌های طرح پایش با اپراتورهای متخلف برخورد می‌شود.

غلامرضا داداش‌زاده - معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری

پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره ۱۸۱ کاهش قیمت پهنای باند را تنها برای ارائه‌دهندگان سرویس ADSL تصویب کرده بود که با بازنگری در این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت برای تمامی خدمات و کاربردها و بهره‌برداران در قالب جدول زیر تعیین شده است:

سرعت (بیت بر ثانیه)

اینترنت

تعرفه (ریال)

۶۴ کیلو

۱ برابر ۶۴ کیلو

۶۵۱،۰۰۰

۱۲۸ کیلو

۲ برابر ۶۴ کیلو

۱،۳۰۲،۰۰۰

۲۵۶ کیلو

۳ برابر ۶۴ کیلو

۱،۹۵۳،۰۰۰

۵۱۲ کیلو

۵ برابر ۶۴ کیلو

۳،۲۵۵،۰۰۰

۱۰۲۴کیلو

۹ برابر ۶۴ کیلو

۵،۸۵۹،۰۰۰

۲۰۴۸ کیلو

۱۶ برابر ۶۴ کیلو

۱۰،۴۱۶،۰۰۰

۴ مگا

۲۷ برابر ۶۴ کیلو

۱۷،۵۷۷،۰۰۰

۸ مگا

۴۵ برابر ۶۴ کیلو

۲۹،۲۹۵،۰۰۰

۲۰ مگا

۹۱ برابر ۶۴ کیلو

۵۹،۲۴۱،۰۰۰

۳۴ مگا

۱۲۸ برابر ۶۴ کیلو

۸۳،۳۲۸،۰۰۰

۱۰۰ مگا

۳۳۰ برابر ۶۴ کیلو

۲۱۴،۸۳۰،۰۰۰

(Mbps۱۵۵)STM۱

۴۲۶ برابر ۶۴ کیلو

۲۷۷،۳۲۶،۰۰۰