سال ۲۰۱۴ از نگاه ویدئو


با فرا رسیدن واپسین روزهای سال ۲۰۱۴ میلادی، بسیاری از سرویس‌های اینترنتی که تعامل زیادی با کاربران، اخبار و رویداد‌های روزانه دارند، اقدام به انتشار ویدئوهایی در رابطه با آنچه که در یک سال اخیر گذشت، کرده‌اند. حال ویکیپدیا اولین ویدئوی خود را با نگاهی به سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است.




پس از آنکه سرویس‌های اجتماعی و ویدئویی چون فیس‌بوک، توئیتر، گوگل و یوتیوب اقدام به انتشار ویدئو‌هایی از اتفاقات سال ۲۰۱۴ کردند، حال ویکیپدیا نیز جهان ۲۰۱۴ را از نگاه خود در قالب ویدئویی کوتاه پیش روی کاربران قرار داده است.

بزرگ‌ترین دایره‌المعارف آنلاین موجود، کاربران را از میان رویداد‌های مختلفی عبور می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به جام‌جهانی فوتبال برزیل، انتخابات هندوستان به عنوان بزرگ‌ترین دموکراسی جهان، چالش آب یخ برای جمع‌آوری کمک برای بیماران مبتلا به ALS اشاره کرد.

این کلیپ توسط بنیاد ویکیپدیا تولید شده است. محتوای مورد استفاده در تهیه‌ی این ویدئو شامل تصاویر آزاد و ویدئوهایی است که کاربران برای استفاده در سرویس ویکیپدیا آپلود کرده‌اند. تهیه‌ و تدوین این ویدئو برعهده‌ی ویکتور گریگاس بوده است و وی برای تهیه‌‌ی آن دو ماه وقت صرف کرده است.

در کنار نمایش رویداد‌های سال ۲۰۱۴، در این ویدئو شاهد نمایش هر یک از موارد مورد نظر در زبان‌های مختلف هستیم که هدف از آن نشان دادن روحیه همکاری در ترجمه و نشر اطلاعات برای استفاده‌ی کاربران بصورت رایگان است.