ویندوز ۱۰


مایکروسافت در پی استقبال کم از ویندوز ۸، با عقب نشینی از محیط مترو، سعی کرد ویندوز ۱۰ را با ظاهری یکپارچه‌تر و ویژگی‌های کاربردی معرفی کند. حال جالب است بدانید بیش از ۱.۵ میلیون کاربر در Windows Insider ثبت نام کرده‌اند و ۴۵۰/۰۰۰ نفر از آن‌ها کاربر بسیار فعال ویندوز ۱۰ هستند.




ویندوز ۸ جدیدترین سیستم عامل منتشر شده توسط مایکروسافت است که نمی‌توان لقب موفق‌ترین سیستم عامل را به آن نسبت داد. تعداد کاربرانی که در حال کار کردن و آزمایش نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ هستند، بیشتر از تعداد کاربر‌ان تمام نسخه‌های آزمایشی بتا و پیش نمایش سیستم‌عامل‌های قبلی مایکروسافت هستند.

مایکروسافت از این موضوع بسیار خوشحال است و با توجه به دریافت و نصب بروزرسانی‌های زیاد این نسخه توسط کاربران، شانس خود را برای برطرف کردن مشکلات و اضافه کردن ویژگی‌هایی جدید بیشتر می‌بینید. مایکروسافت در این‌باره می‌گوید:

گزارش‌هایی که شما به ما ارسال می‌کنید، درباره کرش‌های ناگهانی و مشکلات موجود و همچنین بازخورد‌تان در بهتر کردن محصول به ما کمک می‌کند. بارزترین مثال در این زمینه، مواقعی که آیکون OneDrive در مرورگر فایل ویندوز جایگزین آیکون Outlook میشد! و با کمک افراد با مهارتی که در Windows Insiders حضور دارند، به ما در پیدا کردن و رفع این مشکل کمک شد.

ردموندی‌ها با کمک گزارش‌هایی که توسط آزمایش کننده‌های نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ دریافت کرده‌‌اند، توانسته‌اند ۱۳۰۰ باگ را برطرف کنند و تجربه کاربری در ویندوز ۱۰ را بهبود ببخشند. انتظار می‌رود ساخت جدید ویندوز ۱۰ اوایل ۲۰۱۵ از راه برسد.