اکسپریا Z تبلت



شایعات مربوط به تبلت اکسپریا اولترای سونی اواسط دسامبر منتشر شد که حکایت از تبلتی با مشخصات فنی پیشرفته داشت. حال شنیده‌ها حاکی است که این تبلت در آستانه‌ی تولید انبوه بوده و اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی نیز روانه‌ی بازار خواهد شد.




براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع در چرخه‌ی تولید محصولات، تبلت اکسپریا اولترای سونی نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. تبلت غول پیکر سونی در مرحله آغاز تولید انبوه قرار دارد و انتظار می‌رود با قیمتی حدود ۱٫۰۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار گیرد.

گزارش منتشر شده در دیجی‌تایمز اشاره‌‌ی مستقیمی به نام این محصول به‌عنوان اکسپریا تبلت اولترا نکرده، اما مشخصات فنی و جزئیات این محصول نشان از اکسپریا تبلت اولترا دارد که پیش از این نیز شایعاتی در مورد آن منتشر شده بود. این تبلت از صفحه‌ی نمایش ۱۲.۹ اینچی در کنار دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی به‌همراه تراشه‌ی ۶۴ بیتی کوالکام بهره می‌برد. ضمنا ضخامت اکسپریا تبلت اولترا نیز ۸.۶ میلی‌متر است.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که اکسپریا تبلت اولترا توسط پگاترون مونتاژ خواهد شد. پگاترون تکنولوژی سابقه‌ی ساخت تبلت‌های آیپد اپل و سرفیس مایکروسافت را نیز در کارنامه دارد.

با توجه به انتشار شایعات فراوان در مورد احتمال معرفی آیپد پرو توسط اپل که یک تبلت غول پیکر است، سونی در تلاش است تا با پیش‌دستی، محصول خود را زودتر روانه‌ی بازار کرده و در نتیجه سهمی از بازار را از آن خود کند. با توجه به عرضه‌ی این محصول به بازار در نیمه‌ی اول ۲۰۱۵، شاید سونی در نمایشگاه CES 2015 از تبلت خود پرده بردارد.