امروز صبح در زومیت خواندید که احتمالا کمپانی دل به زودی خصوصی خواهد شد و حالا این کمپانی رسما اعلام نموده که عملیات خرید شرکت به پایان رسیده و Dell از بازار بورس خارج گردیده و به یک شرکت سهامی خاص بدل شده است. این قرارداد توسط پول نقد، سرمایه مایکل دل مدیرعامل شرکت Dell، سرمایه گذارانی همچون Silver Lake و MSD Capital، پول نقد موجود در حساب‌های بانکی این شرکت و همچنین وام 2 میلیارد دلاری مایکروسافت تامین شده است.




سهامداران دل قرار است مبلغ 13.65 دلار را بابت هر سهم خود دریافت کنند، این رقم تقریبا 25 درصد بیشتر از ارزش واقعی سهام Dell یعنی 10.88 دلار است که در 11 ژانویه اعلام شده بود.

هفته گذشته شایعات مربوط به خصوصی سازی شرکت دل توسط بلومبرگ و وال استریت ژورنال منتشر شد و گمانه زنی‌ها تا امروز صبح نیز ادامه داشت. دل اعلام نموده که انتقال شرکت از سهامی عامل به سهامی خاص حدود 6 هفته طول خواهد کشید.

بلومبرگ گزارش کرده که هیئت مدیره شرکت Dell شب گذشته، این موضوع را به رای گذشته‌اند و مایکل دل نیز به شدت نگران این تصمیم و آینده شرکت بوده است.

مایکروسافت 2 میلیارد دلار وام به شرکت Dell ارائه نموده تا بتواند به تصمیم خود جامه عمل بپوشانند و از طرفی مایکروسافت نیز بتواند شریک سخت‌افزاری خود را در راستای تولید محصولات ویندوزی حمایت نماید و با قدرت بیشتری به جنگ اندروید و لپ تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل برود.


منبع : زومیت