تنها 2 هفته تا معرفی نسل چهارم کنسول بازی خانگی سونی زمان باقی مانده و هر چه به کنفرانس اختصاصی مهم سونی نزدیک می‌شویم، اطلاعات و شایعات بیشتری در مورد پلی استیشن 4 به بیرون درز می‌کند. تازه‌ترین شایعات منتشر شده در مورد این کنسول بازی به زمان حدودی عرضه، قیمت و قابلیت بازی در فضای ابری اشاره دارند. روزنامه ژاپنی Asahi قیمت پلی استیشن 4 را 40 هزار ین معادل 428 دلار اعلام کرده که نسبت به قیمت پلی استیشن 3 در زمان عرضه به مراتب ارزان تر است.




روزنامه Asahi گزارش کرده که سونی قصد دارد کنسول بازی پلی استیشن 4 را با قیمت 40 هزار ین وارد بازار کند. سونی زمانی که در سال 2006 پلی استیشن 3 را وارد بازار ژاپن کرد، قیمت 60 هزار ین معادل 599 دلار را برای آن در نظر گرفت. یکی از دلایل موفقیت کنسول ایکس باکس 360 و فروش بسیار بالای آن قیمت مناسب‌تر آن نسبت به پلی استیشن 3 بوده و احتمالا سونی این بار قصد دارد قیمت کنسول بعدی خود را نیز مناسب‌تر در نظر بگیرد.


در مورد دسته کنسول بازی پلی استیشن 4 نیز اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهند دسته بازی PS4 مشابه پلی استیشن ویتا است و علاوه بر پشتیبانی بیومتریک، در قسمت پشت دسته یک تاچ پد لمسی نیز وجود دارد. ظاهر و سایز دسته بازی این کنسول نیز همانند دسته فعلی DualShock 3، گزارش شده است.

گزارش دیگری نیز توسط رسانه ژاپنی Nikkei Business Daily منتشر شده که نشان می‌دهد سونی از فناوری‌های شرکت Gaikai که در زمینه استریم بازی براساس سرویس ابری فعالیت می‌کند، در PS4 بهره خواهد برد. سونی سال گذشته با پرداخت 380 میلیون دلار کمپانی Gaikai را از آن خود کرد.


منبع : زومیت