شرکت نروژی اپرا این روزها در حال تغییر و تحولات زیادی است. پس از معرفی مرورگر Ice و استفاده از موتور WebKit به جای موتور رندرینگ اختصاصی، حالا پنجمین مرورگر محبوب جهان اعلام کرده که برای استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی ویدئوی شرکت اسکای‌فایر لبز، این شرکت را خریده است.




اپرا اعلام کرد که شرکت اسکای‌فایر لبز، شناخته‌شده‌ترین شرکت در زمینه ارائه مرورگرهای سازگار با فلش, برای دستگاه‌های iOS و اندروید را با قیمت ۱۵۵ میلیون دلار خریده است. هدف اصلی این خرید، استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی Rocket، که برای کم کردن حجم فایل‌های چندرسانه‌ای در شبکه‌های پرترافیک موبایل استفاده می‌شود، ذکر شده است. اپرا می‌گوید، نرم‌افزار Rocket Optimizer، قادر است به صورت خودکار شرایط شبکه موبایل کاربر را بررسی کرده و در صورت نیز برای بهتر شدن تجربه کاربری، تنها در چند میلی‌ثانیه کیفیت ویدئوی درخواستی او را کم کند. اپرا عقیده دارد که این مسأله می‌تواند باعث ادامه یافتن رشد استفاده از ویدئو در دنیای وب بشود. اسکای‌فایر، در حال حاضر صاحب‌امتیاز Rocket Optimizer و Skyfire Horizon (یک افزونه مرورگر) در سه اپراتور بزرگ ایالات‌متحده محسوب شده و در حال عقد قرارداد با اپراتورهای دیگر جهان نیز می‌باشد.

هر دو شرکت امیدوارند، این همکاری منجر به ارائه راهکاری بهتر در استفاده از ویدئو در مرورگرهای موبایل بشود.

با بسته شدن این قرارداد، جفری گلوک (Jeffery Glueck)، مدیرعامل شرکت اسکای‌فایر لبز، که حالا زیرمجموعه‌ شرکت اپرا محسوب می‌شود، با حفظ سمت فعلی، به عنوان معاون عملیاتی اپرا نیز فعالیت خواهد کرد.


منبع : زومیت