بازگشت دوباره هیولت-پاکارد به دنیا موبایل‌ها، حالا دیگر رسماً تأیید شد. امروز HP، اولین تبلت اندرویدی خود را با نام Slate 7 معرفی کرد. اما به نظر می‌رسد اچ‌پی، ورود قاطعانه‌ای نخواهد داشت. Slate 7، با حداقل قیمت ۱۶۹.۹۹ دلار و ویژگی‌های نه چندان خیره‌کننده و تاحدودی غیر رقابتی از آوریل (فروردین) وارد بازار خواهد شد.




همان‌گونه که ممکن است حدس زده باشید، Slate 7، تبلتی هفت اینچی است که از اندورید ۴.۱ (نسخه Jelly Bean) بهره می‌برد. در زیر پوسته شیک و خوش‌دست Slate 7، پردازنده ARM Cortex-A9 دوهسته‌ای با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز جا خوش کرده است. Slate 7 دارای صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل است که به گفته اچ‌پی زاویه دید وسیعی داشته و کارایی بالایی در نور کم دارد.

یک گیگا بایت رم داخلی، حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگابایت، درگاه microSD برای افزایش حجم حافظه ذخیره‌سازی، بلوتوث ۲.۱، دوربین ۳ مگاپیکسلی و اسپیکر استریو Beats بخشی از امکانات Slate 7 هستند.


 


 


 


 



تبلت جدید اچ‌پی، با ضخامت ۱۰.۷ میلی‌متر و وزنی نزدیک ۳۵۰ گرم، بر اساس ادعای اچ‌پی قابلیت پخش ۵ ساعت ویدئو را دارد.

در نگاه اول، قیمت تعیین شده برای Slate 7 آن را به رقیب سرسختی برای نکسوس ۷ تبدیل می‌کند اما از نظر ویژگی‌ها، نکسوس ۷ قدرتمندتر به نظر می‌رسد. نکسوس ۷، با اینکه نزدیک به ۳۰ دلار گران‌تر از Slate 7 است، اما از پردازنده چهارهسته‌ای تگرا ۳، GPS و NFC بهره می‌برد. نکسوس ۷ علاوه بر این نسبت به Slate 7، سبک‌تر، خوش‌دست‌تر بوده از حافظه داخلی بیشتری برخوردار است.

بر اساس گفته‌های آلبرتو تورس، Slate 7، برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال راه‌حل بر اوقات تقریح خود هستند.

باید امیدوارانه منتظر معرفی Slate 7 در فروردین ماه بود

منبع : زومیت