تورستن هاینز (Thorsten Heins) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ای‌بی‌سی (ABC) آینده‌ی روشنی را برای بلک‌بری پیشبینی کرد و ادعا نمود که در ده سال آینده، تلفن ها به ابزار اول کامپیوتری مردم بدل خواهند شد، کامپیوتری که شما در همه جا با خود حمل می‌کنید و قابلیت‌های کنونی آن ها در مقابل قابلیت‌های ده سال آینده پیش پا افتاده خواهند بود.




آقای هاینز اظهار داشت که: «تجربه‌ی کاربری و محاسباتی شما بر روی یک ابزار موبایل، باید به گونه‌ای باشد که شما به هیچ ابزار دیگری نیاز نداشته باشید و این دقیقا همان چیزی است که ما درباره‌اش فکر می‌کنیم در آینده شما تنها یک ابزار را با خود همراه می‌برید و نیازی به حمل یک تبلت، یک تلفن هوشمند یا یک لپ‌تاپ نخواهید داشت و حتی مجبور نیستید برای کار با کامپیوتر دسکتاپ خود مسافتی طولانی را تا دفترکارتان طی کنید.»

و اگر ساخت چنین ابزاری، همان کاری است که بلک‌بری می‌خواهد به طور جدی دنبال کند، مطمئنا بدون ریسک نخواهد بود. چرا علاوه بر اینکه آن ها مجبورند جلوی کاهش سهم شرکت در بازارهای جهانی را در طول ده سال آینده بگیرند، باید با رقبای خلاقی مانند گوگل، اپل و مایکروسافت نیز که هریک به تنهایی منابع عظیمی را در اختیاردارند، رقابت کنند. آن طور که از شواهد امر پیداست، تلفن‌های هوشمند تا ده سال آینده بسیار قدرتمندتر خواهند شد، اما انتظار نداشته باشید که اینتل و ای ام دی هم دست روی دست بگذارند و آن‌ها نیز قطعا سعی بر تقویت توان کامپیوترهای شخصی خواهند داشت.

هاینز همچنین معتقد است که وضعیت امنیتی اندروید یک فاجعه تمام عیار است! او در مصاحبه‌ای با سی‌نت در این باره چنین می‌گوید: «در اندروید شما نمی‌دانید برای در اصلی خانه‌تان چند کلید وجود دارد چون نرم افزار آن کاملا باز است! و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که پنجره‌های خانه را ببندید.»

منبع : زومیت