فیس بوک چندی پیش خبر از یک رویداد بزرگ اندروید در 15 فروردین ماه داد و از همان زمان بسیاری گزارش کردند که بالاخره محصول مشترک اچ‌تی‌سی و فیس‌بوک دراین کنفرانس رونمایی خواهد شد. شایعه شده که تلفن هوشمند فیس‌بوک از سخت‌افزار متوسطی بهره خواهد برد، براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده این تلفن مجهز به اندروید 4.2، دوربین 5 مگاپیکسل، صفحه نمایش 4.3 اینچ و دوربین جلوی 1.6 مگاپیکسلی است.




تلفن هوشمند فیس بوک دارای 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز می‌باشد و قرار است به طور کامل با سرویس‌های شبکه اجتماعی فیس بوک یکپارچه شود و دسترسی آسان به آن‌ها را میسر سازد.

اما پرسش اصلی آن است که آیا این بار فیس بوک و اچ‌تی‌سی موفق خواهند شد؟ همانطور که می‌دانید این دو کمپانی در سال 2011 و با معرفی دو تلفن ChaCha و Salsa شانس خود را امتحان کردند ولی این دو تلفن مورد استقبال مردم قرار نگرفت و هر دو محصول پس از چند ماه از تاریخ عرضه از رده خارج شدند.

اما جالب است بدانید که فیس‌بوک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر دارد که 680 میلیون نفر از آنها با موبایل به این شبکه اجتماعی متصل می‌شوند، پس فیس بوک اگر درست هدف گذاری کند احتمالا می‌تواند کاربران موبایل خود را جذب کند.

البته این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت که دسترسی به این شبکه اجتماعی از طریق تمام تلفن‌های هوشمند امکان پذیر است و کاربران به راحتی می‌توانند با تلفن‌ هوشمند فعلی خود به فیس بوک متصل شوند. پس فیس بوک برای موفقیت نیاز به قابلیت و امکانات رقابتی تازه‌ای دارد که فقط از طریق تلفن اختصاصی‌اش در دسترس باشند.

از طرفی بسیاری از کاربران سابق فیس بوک دیگر مانند قبل این شبکه اجتماعی را جذاب نمی‌دانند و همچنین فیس بوک رقبای قدرتمند تازه‌ای همچون گوگل پلاس را در کنار خود احساس می‌کند.


منبع : زومیت