گوگل تا کنون فقط درباره شکل و شمایل و کاربرد عینک گوگل صحبت کرده بود و کمتر به جزئیات روند تولید و چگونگی اجرای اپلیکیشن‌ها بر روی آن پرداخته بود. حال این کمپانی بزرگ ویدئویی را منتشر کرده که به بسیاری از سوالات شما درباره کامپیوتر پوشیدنی گوگل پاسخ می‌دهد.



امروز گوگل ویدئوی جدیدی را منتشر کرد که در آن توسعه‌دهنده ارشد عینک گوگل، تیموتی جردن ما را با API آینه (Mirror) بیشتر آشنا می‌کند. Mirror نام رابطی است که توسعه‌دهندگان برای ارائه محتوای مورد نظر خود بر روی کامپیوتر پوشیدنی گوگل استفاده خواهند کرد.

در واقع تجربه کار با عینک گوگل اساسا همچون یک اپلیکیشن تحت وب است و در آن از APIهای پیچیده اندروید خبری نیست. کاربراناز طریق کانال امنیتی OAuth 2 به سرویس‌های مورد نظر خود اجازه می‌دهند تا موارد مورد نظر آنها را بر روی تایم‌لاینشان بفرستند. مثلا می‌توانید به زومیت اجازه دهید، تیتر اخبار فناوری را بر روی عینک شما نمایش دهد. سپس اطلاعات را از سرویس‌های مورد نظر خود به فرم کارت‌های تایم‌لاین (صفحات وب ساده شامل تصویر، نوشته و...) دریافت می‌نمایید. همچنین می‌توانیدبه دلخواه خود از ویژگی‌های عینک مثل قابلیت تبدیل متن به صوت استفاده نمایید.

این ویدئو کمی طولانی است و 50 دقیقه از وقت شما را می‌گیرد ولی اگر دوست دارید بدانید در لایه‌های زیرین عینک گوگل چه می‌گذرد نباید آن را از دست دهید. می‌توانید این ویدئو را از این لینک مشاهده یا از این آدرس دانلود نمایید.


منبع : زومیت