امسال اکثر پرچمداران بازار تلفن‌های هوشمند از اکسپریا Z گرفته تا گلکسی اس 4 همگی به صفحه نمایش 5 اینچی تجهیز شدند. سال گذشته صفحه نمایش تلفن‌ها بین 4.0 تا 4.8 اینچ و فبلت‌های همچون گلکسی نوت 2 حدود 5.5 اینچ بود اما اواخر سال گذشته و اویل امسال شاهد تلفن‌های هوشمند 5 اینچی بودیم، حال اخبار و شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند سایز تلفن‌های هوشمند بزرگ‌‌تر نیز خواهد شد.





روز گذشته اخباری در رابطه با ساخت پنل صفحه نمایش 6 اینچ بسیار باریک توسط کارخانه‌های ژاپنی منتشر شد، از دیگر تولیدکنندگان مطرح صفحه نمایش نیز اخباری به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد، آنها هم خود را برای تولید انبوه صفحه‌های نمایش 6 اینچ آماده می‌کنند.

شارپ و پاناسونیک توانسته‌اند پنل‌های فوق‌العاده باریک 6 اینچی تولید کنند که قرار است در سه ماهه سوم سال 2013 در تلفن‌های هوشمند رده بالا بکار گرفته شوند.

شایعات اخیری که در رابطه با نسل بعدی گلکسی نوت منتشر شده بودند به صفحه نمایش 6.3 اینچ اشاره داشتند، سامسونگ توانست در سال 2012 نزدیک به 8 میلیون دستگاه از فبلت گلکسی نوت را به فروش برساند که خود نشان دهنده استقبال کاربران از تلفن با صفحه نمایش بزرگ است. ال جی، هواوی و برخی دیگر از شرکت‌ها نیز نسبت به ساخت تلفن 5.5 یا 6.1 اینچ اقدام نموده‌اند که خود نشان از تقاضای بازار برای تلفن‌های غول پیکر است.

هر چه صفحه نمایش تلفن بزرگ‌تر شود کار کردن با آن مخصوصا در زمینه‌های سرگرمی جذاب‌تر و لذت بخش‌تر می‌شود اما به همان میزان از قابلیت حمل آسان آن کاسته شده و علاوه بر آن کار کردن با تلفن با استفاده از یک دست نیز دشوار می‌شود.

در این بین شرکت‌هایی همچون اپل یا اچ‌تی‌سی وجود دارند که در افزایش سایز صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند خود با احتیاط عمل می‌کنند و هنوز اعتقادی به فبلت‌ها ندارند.

اما واقعا صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند تا چه حد باید بزرگ شوند؟ به نظر شما حمل و استفاده از یک تلفن 6 اینچی آسان است؟ محو شدن مرز بین تبلت و تلفن هوشمند تا کجا باید ادامه یابد؟

منبع : زومیت