وال استریت ژورنال گزارش کرده که یاهو در حال مذاکره با اپل است تا داده‌های بیشتری را وارد آیفون، آیپد و آیپاد تاچ کند. یاهو مدت‌ها است که به عنوان یکی از شرکای تجاری اپل در iOS حضور دارد و به عنوان مثال اطلاعات مربوط به بورس، گزارش آب و هوا و همچنین بخش ورزشی سیری از طریق یاهو تامین می‌شود اما حالا به نظر می‌رسد قرار است بخش اخبار یاهو نیز به iOS اضافه گردد.






یاهو در حال حاضر ارتباط خوبی با اپل دارد و اطلاعات بخش‌های از سیستم‌عامل iOS توسط سرویس‌های مختلف این شرکت اینترنتی تامین می‌شود اما حالا به نظر می‌رسد که این دو شرکت در حال مذاکره برای استفاده بیشتر از سرویس‌های یاهو در iOS هستند. احتمالا بخش اخبار یاهو به iOS اضافه خواهد شد و سیری نیز علاوه بر اطلاعات ورزشی، موارد بیشتری را از یاهو دریافت خواهد نمود.

از زمانی که مریسا میر، سمت مدیریت عامل یاهو را قبول کرد اعلام نمود که توجه ویژه‌ای به سرویس‌های موبایل خواهد داشت و خریدهای اخیر این کمپانی همچون Summly نیز به خوبی نشان دهنده مسیر یاهو است. از آنجایی که iOS اکثر ترافیک موبایل وب دنیا را در اختیار دارد پس تلاش یاهو برای ارتباط عمیق‌تر با اپل منطقی به نظر می‌رسد.

همکاری مشترک اپل با یاهو برای اپل نیز مفید خواهد چون به این ترتیب می‌تواند نفوذ گوگل در iOS را کم کند. شاید روزی اپل موتور جستجوی یاهو را نیز جایگزین گوگل کند. اپل چند ماه پیش سرویس‌های یوتیوب و نقشه گوگل را از iOS حذف کرد و کاربران برای استفاده از آن می‌بایست اپلیکیشن مستقل آنها را نصب کند. فضای فعلی فرصت بسیار خوبی را برای یاهو فراهم کرده است تا قدرت خود در دنیای موبایل را گسترش دهد.