بدون شک امسال شاهد نسل پنجم از تبلت اپل خواهیم بود. به تازگی شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند آیپد بعدی دستخوش تغییرات جدی خواهد شد و چه از نظر طراحی و شکل ظاهری و چه از نظر قطعات داخلی تغییر خواهد کرد. گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهند که آیپد بعدی از نظر طراحی شبیه به آیپد مینی است.




چندی پیش تصویری از بدنه نسل پنجم آیپد فاش شد که نشان می‌داد این تبلت از نظر طراحی شباهت زیادی به آیپد مینی دارد اما از آنجایی که نسل‌های فعلی آیپد دارای ضخامت نسبتا زیادی در مقایسه با آیپد مینی هستند احتمالا اگر فناوری تغییر نکند، آیپد نسل پنجم به زیبایی آیپد مینی نخواهد بود. زمانی که آیپد نسل سوم معرفی شد به دلیل استفاده از صفحه نمایش رتینا ضخامت تبلت نسبت به آیپد کمی بیشتر گردید اما شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد اپل قصد دارد از نمایشگر با فناوری جدیدی در آیپد بعدی بهره ببرد که باعث باریک شدن صفحه نمایش و متقابلا تبلت می‌شود.

در فناوری جدید صفحه نمایش، ضخامت لامپ‌های LED که وظیفه نوررسانی به پنل LCD را دارند، کاهش یافته تا ساخت نمایشگرهای باریک میسر شود. لامپ‌های جدید LED از نظر بازده و مصرف انرژی نیز بهبود یافته‌اند و به این ترتیب احتمالا امکان استفاده از باتری کوچک‌تر نیز میسر می‌شود. یک تحلیل‌گر از دیسپلی‌سرچ به سی‌نت گفته که فناوری صفحه لمسی در آیپد بعدی دستخوش تغییر خواهد شد تا ضخامت صفحه نمایش باز هم کمتر شود.

برخی معتقدند که اپل طی یک ماه آینده از نسل بعدی تبلت خود پرده بردای خواهد نمود اما برخی دیگر اعلام کرده‌اند که آیپد بعدی تا پاییز امسال عرضه نخواهد شد.