مشتریان صنعت PC به طور چشمگیری جذب بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت شده‌اند. حالا اینتل امیدوار است با نسل جدید پردازنده‌های Bay Trail این وضعیت را تغییر داده و منجر به تولید دستگاه‌های ارزان‌تر بشود. در ادامه با زومیت همراه باشید.




شاید بپرسید چقدر ارزان‌تر؟ آنقدر ارزان که قیمت نوت‌بوک‌های جدید حسابی به سود مشتری بوده و بتواند با تبلت‌های زیر ۲۰۰ دلار کمپانی‌های آمازون، سامسونگ و گوگل رقابت نماید.

پاول اوتلینی، مدیرعامل اینتل می‌گوید:

با نگاهی به نوت‌بوک‌های صفحه‌لمسی مبتنی بر پردازنده‌های جدید اینتل که در دسته نوت‌بوک‌های فوق نازک قرار دارند،خواهید دید که قیمت این دسته از لپ‌تاپ‌ها به ۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

البته این حرف‌ها از زبان کسی بیان شده که قرار است ماه آینده اینتل را ترک کند. برای همین بهتر است تا زمان معرفی و عمل نمودن اینتل به وعده منتظر بمانیم.

با همه اینها، صفحه‌نمایش‌های لمسی می‌توانند قیمتی بیش از ۲۰۰ دلار داشته باشند. به یاد باشید هارد درایو، پردازنده و چیپ‌های گرافیکی از این هم گرانتر هستند.

برای اینکه فوق‌العاده بودن این قیمت را بهتر لمس کنید، در نظر بگیرید که تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار موجود در بازار، در حدود ۶۵۰ دلار قیمت دارند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، تولید دستگاه‌های ارزان‌قیمت امکانپذیر است. برای مثال آمازون با فروش دستگاه‌های ارزان‌قیمت کاربران را به اکوسیستمی وارد می‌کند که بعدها با خرید کتاب‌های الکترونیکی، موزیک و ویدئو به آمازون سود می‌رسانند.