مایکروسافت بالاخره شایعه معروف تمرکز این شرکت بر روی پروژه ساخت دستگاه‌های کوچک لمسی را تأیید کرد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم دارد با طراحی تبلت های ۷ یا ۸ اینچی ویندوزی، سهمی مناسب از بازار تبلت‌های کوچک را بدست آورد.




پیتر کلاین، مدیر ارشد مالی مایکروسافت در طول کنفرانس صوتی در‌آمد این کمپانی در سه ماهه سوم سال، که عصر دیروز برگزار شده است، گفته مایکروسافت و شرکایش بر روی پروژه تولید مجموعه‌ای جدید از دستگاه‌های لمسی کوچک ویندوزی، که احتمالاً در ماه‌های آتی در دسترس قرار خواهند گرفت، کار کرده‌اند. البته کلین به این موضوع اشاره نکرده است که آیا خود مایکروسافت مستقیماً اقدام به ساخت این دستگاه‌های ویندوز هشتی کوچک خواهد کرد یا نه. با این حال، با توجه به حضور چشمگیر این شرکت در بازار تبلت‌ها از طریق تولید و ارائه سرفیس، پاسخ این سئوال روشن خواهد بود.

نشریه وال‌استریت‌ژورنال یک هفته پیش در گزارش خود اعلام کرده بود که مایکروسافت در حال توسعه یک تبلت ۷ اینچی برای عرضه در سال آینده می‌باشد. در حالی که در بهار گذشته، تولید تبلت های کوچک ۷ اینچی بخشی از استراتژی اصلی مایکروسافت به حساب نمی‌آمد، ولی این گزارش حکایت از این دارد که مدیران مایکروسافت تصمیم دارند تا با‌عرضه یک محصول جدید، به رقابت با نکسوس ۷ اینچی و آیپد مینی ۷.۹ اینچی بپردازد.

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرده بود که ویندوز ۸ با صفحه نمایش‌های کوچکتر نیز سازگار می‌شود و می‌تواند به راحتی بر روی تبلت‌های ۷ اینچی ویندوزی نیز به کار گرفته شود. خبری که شایعه‌های زیادی را در رابطه با تبلت‌هایی کوچک‌تر به وجود آورد. مایکروسافت برای اثبات ادعایش باید سایز حداقلی صفحه نمایش در ویندوز 8 را (۱۳۶۶×۷۶۸) فعلی به ۱۰۲۴×۷۶۸ کاهش دهد.

همچنین کلین، در طول کنفرانس روز گذشته، از تصمیم خود مبنی بر ترک مایکروسافت در پایان سال مالی جاری، پس از ۱۱ سال حضور در این کمپانی، خبر داد. کلین از ۴ سال پیش، به عنوان مدیر ارشد مالی مایکروسافت در این شرکت فعالیت می کند.