رنو کانسپت الکتریکی خود Twizy را به سیستم کرس مجهز کرده تا در یک حرکت غیر منتظره حلزون خود را به یک خرگوش چابک تبدیل کند.


در این پروژه مهندسین تیم فرمول 1 رنو و سایر مهندسین تصمیم گرفتند تا تکنولوژی خودروهای فرمول 1 را به خودروهای جاده ای منتقل کنند. به همین منظور آن ها برروی Twizy  سیستم کرس (Kers) را نصب کردند که باعث شده 30 کیلوگرم بر وزن خودرو افزوده بشود. این سیستم در محل صندلی عقب نصب شده است. به عبارت دیگر Twizy به کانسپتی تک نفره تبدیل شده است.

نحوه کار سیستم کرس بدین گونه است که انرژی ای که براثر ترمز تلف می شود را جذب می کند و به باتری ها تزریق می کند تا آن ها شارژ شوند. همین امر باعث فراهم شدن 79 اسب بخار اضافی برای این کانسپت می گردد. این سیستم در طول رانندگی تمام وقت فعال است به همین منظور میزان قدرت Twizy در طول رانندگی تغییر نمی کند.

برروی فرمان این کانسپت که با الهام از خودروی مسابقه ای رنو، رنو 3.5، ساخته شده است دکمه بوست نصب شده که با فشار دادن آن Twizy به حاکثر سرعت 109.44 کیلومتر در ساعت در حداکثر دور 10000 دور در دقیقه دست می یابد. گفته می شود که شتاب صفر تا صد در بهترین حالت 6 ثانیه است.
































علاوه بر سیستم کرس اضافه شدن تجهیزات دیگری مانند دیفیوزر عقب و بال های جلو وعقب در کل وزن حلزون را 91 کیلوگرم نسبت به مدل پایه سنگین تر کرده است با این حال نسبت قدرت به وزن بهبود یافته و از 1bhp/25kg حالت استاندارد به 1bhp/5.8kg رسیده است.



رنگ بندی این کانسپت نیز با الهام از خودروهای فرمول 1 رنو زرد و سیاه است. به طور حتم این کانسپت در حد طرحی آزمایشی باقی خواهد ماند و تولید نخواهد شد.