وقتی لامبورگینی و مازراتی و بنتلی و پورشه در حال ساخت خودروهای شاسی بلند خود هستند یا در حال برنامه ریزی تولید آن می باشند، چرا باید جگوار این کار را نکند؟ درست است که چند سال قبل خودروسازان نام برده شده به خاطر پرستیژ خود به سمت خودروهای این چنینی نمی رفتند، اما اکنون این تابو شکسته شده و بازارهای جدید، نوآوری و ساختارشکنی را نیز می پذیرند.




در تصمیم جگوار برای تولید شاسی بلند خود، بازار چین و استقبال از چنین خودرویی نقش شایانی داشت. حالا گزارش می رسد که جگوار دو علامت Q-Type و XQ را در سازمان ثبت علائم تجاری اتحادیه اروپا ثبت کرده که طبق پیش بینی کارشناسان، مربوط به خودروهای SUV یا کراس اور این شرکت می شود. این احتمال وجود دارد که جگوار از پلتفرم لندروور-رنجروور ایووک نیز برای این خودرو استفاده کند. در هر صورت هم جگوار و هم لندروور-رنجروور در مالکیت یک شرکت یعنی تاتای هندوستان می باشند. بنابراین کاملاً منطقی است که برای کاهش هزینه های توسعه و تحقیق از یک ساختار مشترک استفاده شود.



چین به عنوان بزرگترین بازار برای این ماشین پیش بینی شده است. در حالیکه بازار ایالات متحده نیز در سه ماهه اول سال آینده شاهد ورود این خودرو خواهد بود. اگر چراغ سبز به تولید این خودرو داده شود، از موتورهای JLR شامل موتور 2 لیتری بنزینی توربو شارژر و 2 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر تا موتورهای قوی تر شش سیلندر خورجینی 3 لیتری بنزینی و دیزلی و همچنین یک مدل هایبریدی را روی آن شاهد خواهیم بود.