از دهه هفتاد میلادی که کمپانی بریتانیایی Caterham Cars تاسیس شد تا به امروز، بیش از چهل سال میگذرد. حال به مناسبت جشن چهل سالگی کمپانی، پکیج جدیدی برای تنها نسخه تولیدی کاترهام یعنی Caterham 7 آماده عرضه به مشتریان شده . . .


باید منصف بود که گذشت چهل سال آن هم برای کمپانی کوچکی که همیشه خودروهای تولید محدود روانه بازار می کند، افتخاری بزرگ است البته در این میان نقش لوتوس را هم نباید نادیده گرفت که سال 2012 میلادی باخرید تمام سهام کمپانی، آنرا از ورشکستگی کامل نجات داد.



سال 1972 میلادی که لوتوس با مدل معروف Lotus Seven خداحافظی کرد؛ کاترهام موفق به خریداری لیسانس آن شد تا نهایتا سال 1973 خط تولید آنرا با نام Caterham 7 به راه انداخت و تا به امروز نیز همچنان علاقه ای به دل کندن از آن را ندارد.



اما به سراغ پکیج کاترهام برویم که کمپانی آنرا با نام Limited Edition Pack معرفی کرده و برخی مشخصه های آن شامل تریم چرمی کنسول و داشبورد با رنگ خاکستری روشن (به یاد لوتوس های دهه هفتاد)، لوگوی گرافیکی 40 سالگی و رینگ های 15 اینچی جدید مزین به لوگوی کمپانی و همراه با تایرهای Avon ZV3 که البته مختص مشتریان انگلیسی است.









این پکیج در تعداد محدود چهل تایی عرضه شده که برای مشتریان جدید کمپانی بصورت رایگان قابل سفارش است. ناگفته نماند قیمت پایه ای Caterham 7 در ارزان ترین مدل یعنی نسخه های Roadsport 125 معادل حدودی 30,000 دلار بوده که این عدد برای گران ترین مدل آن یعنی نسخه های سوپرلایت R500 به حدود 65,000 دلار می رسد.