چندی پیش شایعه مربوط به آیپد بزرگ‌تر 11 یا 12 اینچی به گوش رسید و حالا اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهد، سامسونگ برای مقابله با آیپد بزرگ اپل یک تبلت 12.2 اینچی را وارد بازار خواهد کرد. این اطلاعات توسط یک منبع کره‌ای فاش شده و در آن به عضو جدیدی از خانواده گلکسی نوت اشاره شده که سامسونگ مراحل نهایی طراحی و تولید آن را سپری می‌کند.




به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در کنار آیپد 9.7 اینچی استاندارد و همچنین آیپد مینی کوچک 7.9 اینچی یک تبلت 11 یا 12 اینچی را نیز وارد بازار کند. ظاهرا سامسونگ نیز از این موضوع مطلع شده و در تلاش است تا رقیب این محصول جدید اپل را طراحی و تولید نماید. این تبلت در خانواده گلکسی نوت قرار داشته و از این رو از قلم دیجیتال S-Pen پشتیبانی خواهد کرد.

براساس اطلاعاتی که منبع کره‌ای منتشر نموده، تبلت 12.2 اینچی گلکسی نوت در سه ماهه سوم امسال یعنی حدود یکی دو ماه دیگر روانه بازار خواهد شد.


گفته می‌شود رزولوشن صفحه نمایش 12.2 اینچی گلکسی نوت جدید، برابر 2560 در 1600 و تراکم آن 247 پیکسل در اینچ است. ظاهرا این صفحه نمایش توسط کمپانی ژاپنی شارپ تامین خواهد شد و از فناوری انحصاری این شرکت یعنی IGZO پشتیبانی خواهد کرد. IGZO تراکم بالای پیکسل‌ها را در کنار مصرف باتری بسیار پایین ارائه می‌کند.

ظاهرا سامسونگ سعی می‌کند در تمام بازارها با اپل به رقابت بپردازد و در این راه حتی از شایعات پیرامون محصولات اپل نیز به راحتی نمی‌گذرد.