705



در ماه های گذشته خبرهایی حاکی از پشتیبانی گوگل گلس از لنزهای طبی به بیرون درز کرده بود و از طرف دیگر، در آخرین به روزرسانی سخت افزاری گلس در هفته گذشته، ذکرشده بود که این عینک از فریم های طبی هم پشتیبانی می کند. این چند روز هم خبرهایی مبنی بر همکاری شرکت عینک سازی ۸۰ ساله راچِستِر آپتیکال (Rochester Optical) و گوگل برای تحقق این امر، در وب سایت ها و رسانه های مختلف مشاهده شد.



گویا قضیه از این قرار است که ظاهراً هیچ گونه مشارکتی بین این دو شرکت شکل نگرفته، اما راچِستِر آپتیکال به طور مستقل در حال کار بر روی فریم های مخصوص گلس است. تیم مور، مدیر بخش تکنولوژی راچِستِر آپتیکال، در این مورد گفته که آنها قصد دارند فریم های خود را طوری بسازند که حتی بدون گلس هم قابل استفاده باشند. او تاکید می کند که شرکت او فریم هایی منطبق با مد روز را برای گلس طراحی خواهد کرد و از ساخت فریم هایی با ظاهر فیلم های علمی تخیلی اجتناب می کند.

قرار است فریم های این شرکت در ژانویه ۲۰۱۴ با قیمتی مشابه فریم های معمولی به بازار عرضه شوند. در گام نخست، این شرکت به سراغ افراد نزدیک بین می رود؛ این افراد طبعاً قادر به دیدن نمایشگر گلس هستند و فقط با دیدن فواصل دورتر مشکل دارند.

هنوز از برنامه های خود گوگل در مورد عینک های طبی اش خبری در دسترس نیست. از طرف دیگر به نظر هم نمی رسد که راچِستِر آپتیکال به تنها تولید کننده فریم های طبی گوگل گلس تبدیل شود. به هر حال، یقیناً گوگل به این راحتی ها بازار عظیم طرفداران عینکی گوگل گلس را از دست نخواهد داد.