41



استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی اکسینوس برای سامسونگ گلکسی S5 و نوت ۴ به شکل رسمی توسط ARM تایید شد.

به گزارش korea herald شرکت ARM امروز به شکل رسمی اعلام کرد که این شرکت طراحی چیپست بریتانیایی و سامسونگ برای یک چیپست ۶۴ بیتی به توافق رسیده‌اند که در گوشی‌های هوشمند در سالهای آینده استفاده خواهد شد.



با علم بر اینکه سامسونگ برای استفاده از این پردازنده دو گزینه پرچمدار روی میز دارد که یکی از آنها گلکسی S5 است که تا تابستان عرضه می‌شود و اگر تا آن زمان پردازنده اکسینوس آماده نبود گزینه دوم نوت ۴ است که در اواخر ماه شهریور عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش Korea Herald در تکمیل روند تولید پردانده های ۶۴ بیتی شرکت‌هایی هم در مورد استفاده از پردازنده‌های Cortex-M  برای لوازم خانگی سامسونگ و سیستم‌های خانگی هوشمند خبر دادند.

و اگر شما فکر می‌کنید که پردازنده‌های ۶۴ بیتی هیجان انگیز هستند،تا سال ۲۰۱۵ صبر کنید.چرا که ARM اضافه کرده که چیپست‌های ۱۲۸ بیتی موبایل ممکن است در چند سال آینده تولید شوند و برنامه‌هایی می‌توانند از توانایی آن در رابطه با کاربری بر اساس اشاره استفاده کنند.

البته این در مورد نمودار طراحی و دورنمای هدفبندی سازمانی ARM است و به این معنی نیست که چیپست‌های ۱۲۸ بیتی توسط سامسونگ تولید شوند، بدیهی است که اگر چنین مساله‌ای وجود داشته باشد اول از همه اپل از این پردازنده استفاده خواهد کرد.