Volkswagen XL1




گروه فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد تا مبلغی معادل 114 میلیارد دلار در فاصله‌ی بین سال‌های 2014 تا 2018 میلادی در بخش خودروی خود سرمایه گذاری کند، حدود دو سوم این مبلغ برای توسعه‌ی خودروها، سیستم‌ها و تکنولوژی‌های کارآمد و همچنین تولیدات سازگار با محیط زیست اختصاص خواهد یافت.



85 میلیارد دلار از کل مبلغ در بخش اموال، امکانات و تجهیزات سرمایه گذاری خواهد شد، که میانگین سرمایه گذاری سالیانه‌ی آن‌ها در این بخش 670 میلیون دلار از برنامه ریزی گذشته‌ی آن‌ها کمتر خواهد بود. فولکس واگن می‌گوید این موضوع به دلایل مختلفی از جمله به تعویق افتادن پروژه‌های ساخت و ساز و بهینه سازی ظرفیت آن‌ها اتفاق افتاده است.
56 میلیارد دلار از کل مبلغ بخش اموال، امکانات و تجهیزات به بخش خودرو و به منظور مدرن سازی و گسترش دامنه‌ی محصولات برای تمامی برندها تزریق خواهد شد. بدیهی است که تمرکز آن‌ها بر روی خودروهای جدید و مدل‌های جایگزین در تمامی کلاس‌های خودرویی خواهد بود، و تمامی آن‌ها مبتنی بر تکنولوژی ابزارهای مدولار و اجزای مرتبط خواهد بود.
سرمایه گذاری‌ها در بخش موتور خودروها نیز قابل توجه خواهد بود، به گونه‌ای که فولکس واگن به سمت موتورهای نسل جدیدتر و استاندارد یورو 6 گام بر خواهد داشت. توجه ویژه‌ای به موتورهای هیبریدی و الکتریکی خواهد شد.
VW Golf assembly line

VW Golf assembly line


بیش از نصف سرمایه گذاری‌ها در بخش اموال، امکانات و تجهیزات (تقریباً 60 درصد) در آلمان انجام خواهد شد، بدین ترتیب آن‌ها یک پیغام بزرگ ارسال می‌کنند که کارخانجات و امکانات آن‌ها در داخل خاک آلمان هنوز نقشی اساسی در شرکت ایفا می‌نمایند.
بزرگ‌ترین خودروساز اروپا همچنین معادل 30 میلیارد دلار در بخش‌های دیگر شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد، که موجب بالا بردن ظرفیت تولید آن‌ها می‌شود، و شامل بخش‌هایی مثل ماشین‌های پرس، تولید، تضمین کیفیت، فروش، عرضه‌ی قطعات اصلی و فناوری اطلاعات می‌باشد.
فولکس واگن همچنین قصد دارد تا هزینه‌های توسعه‌ی دارایی به میزان 26 میلیارد دلار و سایر سرمایه گذاری‌ها مانند افزایش دارایی‌های مالی به 1.75 میلیارد دلار را نیز انجام دهد.