McLaren F1 Replica



پس از 8 سال تلاش و کار کردن بر روی این پروژه، کار ساخت این خودرو با هزینه‌ای معادل 33000 دلار توسط Jacek Mazur مکانیک آماتور لهستانی به اتمام رسید. طبق گزارش‌ها، نهایت سرعت این خودرو معادل 322 کیلومتر بر ساعت می‌باشد، ولی ما توصیه می‌کنیم که این عدد را خیلی جدی نگیرید.



در هر حال، این یک تلاش شایسته و قابل ستایش می‌باشد، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که یک McLaren F1 واقعی، که سرعت آن می‌تواند تا 386 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کند، در ماه آگوست سال 2013 در یک حراجی خودروهای کلاسیک به قیمت 8.38 میلیون دلار به فروش رفته است.

McLaren F1 Replica
وی که یک مشاور بهداشت و ایمنی می‌باشد در مصاحبه با روزنامه‌ی دیلی میل می‌گوید: به محض این که برای اولین بار آن را دیدم عاشق این خودرو شدم، می‌دانستم که باید یک عدد از این مدل را داشته باشم. از آن جایی که نمی‌توانستم از پس هزینه‌ی خرید آن بربیایم، تصمیم گرفتم خودم یک مدل مشابه آن را درست کنم.

McLaren F1 Replica
با در نظر گرفتن این که او قبلاً مدل‌های مشابه لامبورگینی کانتاچ و پورشه 911 را ساخته است، آرزوی او برای ساخت مک لارن عاقلانه به نظر می‌رسد. Mazur با استفاده از یک موتور 12 سیلندر بی ام و (ساخته شده توسط BMW M)، ترمزهای یک مرسدس بنز و بسیاری قطعات مختلف و ابتکاری کپی McLaren F1 را ساخته است، و باید اعتراف کنیم که این یکی از بهترین کپی هایی می‌باشد که تاکنون دیده‌ایم.

McLaren F1 Replica
او تمامی کارهای ساخت شاسی لوله مانند خودرو، که می‌گوید سخت‌ترین بخش کار بوده است و همچنین جایگذاری صندلی راننده را خودش انجام داده است، در مقایسه با 3 عدد صندلی مکلارن F1 اصلی، در مدل ساخت Mazur یک صندلی تنگ و کوچک نیز در پشت سر راننده وجود دارد که وی آن را صندلی هموند (Hammond) می‌نامد، زیرا فقط افراد با جثه‌ی کوچک مانند مجری برنامه‌ی تخت گاز می‌توانند در آن بنشینند.


با تماشای ویدیو، اطلاعات بیشتری در مورد خودرو و سازنده‌ی آن به‌دست خواهید آورد. به نظر می‌رسد او در حال تولید تعداد زیادی از این خودروی مدل مشابه McLaren F1 می‌باشد. [دانلود ویدئو]