Acer Liquid Z5




به نظر می‌رسد که این بار ACER در کنفرانس خود در نمایشگاه CES، به رونمایی از چند تبلت اکتفا نخواهد کرد و قصد دارد که از آخرین محصولات خود در خانواده تلفن‌های هوشمند نیز رونمایی کند. آخرین محصول ACER در شاخه تلفن‌های هوشمند، عضو جدیدی از سری Liquid این شرکت با نام z5 می‌باشد که معرفی رسمی و کامل آن در کنفرانس این شرکت در نمایشگاه CES در هفتم ژانویه خواهد بود.



محصول جدید ACER، بر روی کاغذ خود را محصولی میان رده با مشخصات متوسط معرفی می‌کند که قیمت‌گذاری آن‌ به طرز عجیبی نامتعارف به نظر می‌رسد. z5 از صفحه‌نمایشی 5 اینچی با رزولوشن 854 در 480، پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز شرکت MediaTec، حافظه RAM با ظرفیت 512 مگابایت، حافظه داخلی 4 گیگابایتی با قابلیت افزایش توسط حافظه میکرو اس‌دی و یک باطری غیر قابل تعویض 2000 میلی‌آمپر بر ساعتی بهره می‌برد. در بخش دوربین، تلفن جدید ایسر، دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه سنسور IR در بخش عقب گوشی دارد که ایسر قول داده با استفاده از آن، کارآیی فوکوس و عکسبرداری در نور پایین را دچار تحول نماید. در قسمت جلویی نیز دوربین VGA قرار گرفته است.

Acer-liquid-z5

در بخش طراحی، با یک تلفن انقلابی روبرو نیستیم؛ اما Z5 با آن ضخامت 8 میلی‌متری‌اش، از یک ویژگی تازه در بخش‌ طراحی بهره‌مند است که به احتمال زیاد این ویژگی در سال‌های آینده می‌تواند فصل تازه‌ای در محصولات هوشمند باشد. این ویژگی در واقع دکمه‌‌ای با نام Rapid بوده که در قسمت عقب تلفن و در پایین دوربین قرار گرفته است. محل جای‌گیری این دکمه که به نظر می‌رسد از تلفن G2 ال‌جی الهام گرفته شده، به طوری است که به راحتی انگشتان دست بر روی آن احاطه دارد. یکبار فشردن این دکمه، باعث باز شدن قفل تلفن می‌شود و دوبار فشار دادن آن نیز تلفن را مستقیما به برنامه‌ای که به این دکمه اختصاص داده‌اید هدایت می‌کند. نگه داشتن دکمه نیز تلفن را به حالت عکسبرداری وارد می‌کند.

در بخش نرم‌افزاری نیز ACER به رسم باقی تولیدکنندگان، قابلیت‌های اختصاصی خودش را به اندروید 4.2 اضافه نموده است. این قابلیت‌ها عبارتند از چند تغییر ظاهری از جمله یک Theme که ظاهر اندروید را به قدری ساده می‌کند که از آن به راحتی می‌توان برای استفاده کسانی که با تلفن‌های هوشمند چندان آشنایی ندارند و یا به ظاهر تلفن‌های قدیمی خو گرفته‌اند، استفاده نمود.

عضو جدید خانواده Liquid ایسر، در دو رنگ سفید و طوسی تولید و در ماه بعد عرضه خواهد شد. قیمت 250 دلاری این محصول، آن هم زمانی که رقبایی همچون Motorolla G با قیمت‌های مشابه، بازار را تحت سلطه خود قرار داده‌اند، کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و می‌تواند شانس ایسر برای برنده  شدن در این بازار را کاهش دهد. نظر شما چیست؟